Barszcz a'la ukraiński

Barszcz a 'la ukraiński



Taki barszcz wymyśliłam sobie już jakiś czas temu. Ma naśladować barszcz ukraiński, ale robi się go bardzo szybko. Jest bardzo sycący. Po takim barszczu drugie danie powinno być raczej symboliczne.
Barszcz powinien być lekko zawiesisty, dlatego dodaję do niego mąkę, którą mieszam w osobnym naczyniu ze śmietaną i niewielką ilością barszczu. Tak przygotowanym płynem zagęszczam zupę. Wszystkie składniki: mąkę, śmietanę i barszcz należy bardzo dokładnie wymieszać. Ja robię to trzepaczką, bo nie cierpię ściętej śmietany pływającej po zupie czy też grudek mąki. 
Do barszczyku dolewam też barszcz z koncentratu. Moim ulubionym, sprawdzonym koncentratem, który niesamowicie podnosi walory smakowe mojego barszczu jest koncentrat Krakus.
Zupę podaję z gotowanymi osobno ziemniakami pokrojonymi w kostkę, jajkiem na twardo  oraz białą fasolą ( ja gotuję tę małą fasolkę, bo taka bardziej mi smakuje od jaśka ). Fasolę, aby szybciej się ugotowała, moczę ok 12 godzin przed gotowaniem.



Składniki:
  • mała marchewka
  • kawałek selera
  • kawałek pietruszki
  • 2 buraki 
  • barszcz - koncentrat ( ok. 120 ml)
  • kostka rosołowa
  • śmietana 18% ( 1 opakowanie 200 g )
  • 3 łyżki mąki
  • sok z cytryny
  • sól, pieprz
  • jako dodatek: ziemniaki, fasola, jajka  



Sposób wykonania:
  • Zagotować ok. 3 litry wody 
  • Dodać kostkę rosołową
  • Dorzucić warzywa: pietruszkę i seler w kawałku oraz pokrojone w półplasterki marchewkę i buraki
  • Gotować ok. 20 minut, po czym dolać barszcz w koncentracie ( ja dodaję z Krakusa - sprawdzony, bardzo wydajny, a smak barszczu jest wyśmienity ) w takiej ilości, aby barszcz był esencjonalny
  • Chwilę gotować, po czym zakwasić barszcz sokiem z cytryny ( ilość soku zależy od upodobań - ja lubię dość kwaśny barszcz, ale innym może to przeszkadzać, więc należy uważać z ilością soku ). Sok z cytryny nadaje barszczowi także intensywniejszy kolor
  • W osobnym naczyniu dokładnie wymieszać śmietanę z niewielką ilością barszczu i z 3 łyżkami mąki. Składniki należy dokładnie roztrzepać np. trzepaczką, aby potem w barszczu nie pływały nieestetyczne grudki mąki albo cząstki śmietany
  • Przygotowany płyn wlać do barszczu i zagotować
  • Doprawić solą i niewielką ilością pieprzu, ewentualnie posiekaną natką koperku
  • Podawać z ugotowanymi osobno ziemniakami, białą fasolką i jajkiem na twardo

Komentarze

  1. zjadłabym taką ciepłą zupkę :)) dzisiaj myślałam o zrobieniu barszczu ukraińskiego :))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz