Mizeria

Mizeria




Zawsze lubiłam mizerię. Moja mama robiła ją ze śmietaną. Ja za śmietaną w stanie " niegotowanym" nie przepadam, wręcz jej nie lubię, więc do mizerii używam jogurtu naturalnego, z którym ogórki bardzo mi smakują.
Mizerię robię po swojemu, tak więc ogórków nie solę wcześniej, bo wolę, jak są jędrne. Dlatego solę i przyprawiam pieprzem jogurt, a nie ogórki. Można je więc obrać i pokroić wcześniej i odstawić, a słonym jogurtem zalać dopiero przed podaniem, bez obaw, że po odstaniu w salaterce będzie więcej płynu, niż "skapcaniałych"ogórków. Do ogórków dodaję też koperek i ścieram na wierzch kilka rzodkiewek, które nadają całości przyjemny smaczek i trochę "pikanterii ":)

 

 
Składniki:
  • 4 ogórki gruntowe ( średnie )
  • 1 mały kubek jogurtu naturalnego
  • sól
  • pieprz
  • 3 rzodkiewki ( ja dałam podłużne, są ponoć bardziej ("ostre")
  • 2 - 3 łyżki posiekanego koperku
Sposób wykonania:
  • Ogórki myjemy, obieramy ze skórki i tniemy na plasterki. Można je przygotować wcześniej, a nie posolone nie stracą jędrności
  • Kubek jogurtu wymieszać z solą i pieprzem
  • Ogórki posypać koperkiem, wymieszać
  • Ok 10 minut przed podaniem ogórki zalać przygotowanym jogurtem
  • Na wierzch zetrzeć (na tarełku o małych oczkach) kilka rzodkiewek

Komentarze

  1. właśnie przygotowałam ogórki na mizerię, będziemy dziś zajadać z ziemniaczkiem i jajem sadzonym, mizerię bardzo lubię mmm, robię identycznie jak Ty, zalewam przyprawioną śmiatanką lub jogurtem czasem chwilę przed podaniem

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam mizerię do obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna jest na gorące dni. TO jeden ze smaków mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja solę i pieprze ogórki, a całość zalewam kefirem :)
    Pyszota :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz