Omlet biszkoptowy

Omlet biszkoptowy




Omlet to kolejny ze smaków dzieciństwa. Nie jadam go za często, ale przyrządzony od czasu do czasu to prawdziwy smakołyk. Omlety przyrządzane w dzieciństwie przez mamę jadałam z miodem. Omlet robiony przez babcię, którego smaku nie jestem w stanie odtworzyć, jadało się posypany cukrem kryształem. To był najlepszy omlet pod słońcem. Gruby, mięsisty, z wyrośniętymi do góry brzegami. Tajemnica babci! Był niesamowity.
Mój omlet biszkoptowy tez jest pyszny. Jadam go zazwyczaj z jakimiś sezonowymi owocami, dżemem, miodem lub musem owocowym. Wczoraj przyrządziłam go z  musem malinowym i posypałam to wszystko borówkami amerykańskimi. Maliny musiałam nieco dosłodzić. Ogólnie danie było pyszne i sycące, w sam raz na ciepłe letnie dni. Można go podać na lekki obiad lub na kolację. Prawdziwy smakołyk dla dzieci.

 

Składniki: (na jeden omlet)
  • 2 jajka
  • płaska łyżka mąki
  • łyżka cukru
  • szczypta soli
  • łyżka masła
  • 10 dkg świeżych sezonowych owoców (np.malin, borówek)
  • ewentualnie cukier do owoców
Sposób przygotowania:
  • Białka oddzielamy od żółtek
  • Żółtka roztrzepujemy z mąką na gładką masę. Delikatnie solimy
  • Z białek ubijamy sztywną pianę. W trakcie ubijamy wsypujemy stopniowo cukier (jedna łyżka)
  • Do piany dodajemy po łyżce masy żółtkowej i łączymy delikatnie wszystko mieszając
  • Na patelni rozgrzewamy tłuszcz i ostrożnie wlewamy masę. Smażymy na małym ogniu
  • Gdy omlet zetnie się od spodu i nabierze ładnego złotego koloru, za pomocą łopatki lub łopatek podważamy go i ostrożnie przewracamy na drugą stronę. Smażymy do momentu aż ładnie przyrumieni się z drugiej strony
  • Gotowy omlet zsuwamy na talerz. Od razu podajemy. Można serwować go z miodem, dżemem, sezonowymi owocami lub musem owocowym. Jest wystarczająco słodki, więc nie koniecznie należy go dosładzać na talerzu. Moje maliny były kwaskowate, więc nieco posypałam je cukrem
Polecam też:
 

Komentarze

  1. Wyszedł mi znakomicie! Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do żółtek dodaję trochę mleka i wody... nawet nie wiem po co w zasadzie :) ale wychodzi super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam i naprawdę bardzo dobry! Córce tak smakował, że chce na urodziny tort z omleta :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :). To bardzo się cieszę, że mój przepis na omlet przypadł Wam do gustu. Jako dziecko tez chętnie jadałam omlety i tak mi już zostało. Takie smaki z dzieciństwa na zawsze pozostają w pamięci:)Pozdrawiam A

      Usuń

Prześlij komentarz