Marynowana biała kiełbasa z grilla

Grillowana biała kiełbasa w piwnej marynacie

 

Biała kiełbasa na grilla to bardzo dobry pomysł. Kiełbasa wychodzi bardzo smaczna i nie wiem, czy nie lepsza od tej tradycyjnej. Oczywiście podstawą jest zakupienie dobrej białej kiełbasy. Ja mam sprawdzony sklep z wędlinami, więc dobra biała kiełbasa jest w zasięgu ręki, gdy akurat przychodzi nam na nią ochota. Największym jej miłośnikiem jest mój mąż, który pałaszowałby ją pod każdą postacią. Tak wiec tak przyrządzona kiełbasa na grilla to jego pomysł i jego wykonanie, łącznie ze zdjęciami. 





Składniki:

  • 6 białych kiełbas
  • cieme piwo 500 ml
  • 3 łyżki musztardy
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka keczupu
  • majeranek, sól, pieprz
Sposób wykonania:
  • Przygotowanie zalewy: do naczynia wlać piwo, dodać musztardę, miód,keczup i przyprawy. Wszystko razem wymieszać.
  • Kiełbasy nakłuć wykałaczką w kilku miejscach,  ułożyć w naczyniu i zalać zalewą. Naczynie zabezpieczyć folią kuchenną. Wstawić w marynacie na kilka godzin do lodówki
  •  Po tym czasie wyjąć kiełbasy z lodówki. Marynaty nie wylewać!
  • Ułożyć je na ruszcie i grillować na niezbyt mocnym żarze, obracając je od czasu do czasu.
  • Jak już kiełbaski trochę się przyrumienią, zdjąć je z rusztu i delikatnie, niezbyt głęboko ponacinać.
  • Grillować dalej, od czasu do czasu smarując je pozostawioną marynatą.
  • Podawać z pieczywem i musztardą i np z sałatką ziemniaczaną(klik).

Komentarze

  1. No i już piwka nie potrzeba :P a czy przypadkiem kiełbasa na zdjęciu nie jest zwykła zamiast białej? :) bo zwykła też pasuje, ja robiłam z żywiecką Kani i dobrze tak zmarynowana smakowała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, to była biała kiełbasa od lokalnego producenta, a wygląda dość ciemno, bo się ładnie spiekła. Tak, jak piszesz, zwykła też będzie dobrze smakować w takiej marynacie:)

      Usuń
  2. ale jednak grill bez browca to nie grill. moje ulubione polaczenie to browarek z lomzy i kielba od kani :D tyle mi do szczescia wystarczy a co marynaty, ja zazwyczaj piekace sie kielbaski polewam piwem i tez jest ok :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz