Półkruche ciasto z rabarbarem

Półkruche ciasto z rabarbarem








To sprawdzony przepis na ciasto. Piekę go też ze śliwkami i jest na prawdę smaczne. Samo ciasto bardzo mi smakuje, a do tego pyszne kwaskowate owoce i chrupiąca kruszonka - niebo w gębie:). Przepis podany przeze mnie jest na dużą blachę, choć składniki łatwo podzielić przez pół i wczoraj upiekłam ciasto na mniejszej blaszce. W sam raz na jeden dzień do spałaszowania w kilka osób.
Nadzienie rabarbarowe wzbogaciłam suszoną żurawiną i daktylami. Ale o szczegółach poniżej.

 

Składniki: ( przepis na dużą blachę )
  • 0,5 kg mąki 
  • kostka masła
  • 2 jajka
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 15 - 17 dag cukru + 2 łyżki
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • Na kruszonkę: 8 łyżek masła, 8 łyżek cukru  i 10 łyżek mąki
  • Na owocowe nadzienie : ok 1 kg rabarbaru, opakowanie daktyli, garść suszonej żurawiny

  Sposób przygotowania:

  •  Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia. Dodajemy cukier, masło i jajka. Zagniatamy gładkie ciasto
  • Ze składników podanych powyżej zagniatamy kruszonkę, aż uzyskamy większe i mniejsze grudki
  • Rabarbar obieramy i kroimy na ok 1,5 centymetrowe kawałki. Obsypujemy 2 - 3  łyżkami cukru i przekładamy na durszlak lub sito, aby rabarbar nieco puścił sok
  • Z daktyli usuwamy pestki i razem z żurawina zalewamy na chwilę wrzątkiem. Odcedzamy i odciskamy, gdy owoce nieco zmiękną ( ok 5 - 7 minut )
  • Ciastem wykładamy spód formy ( u mnie duża blacha o wymiarach: 25x35) wyłożonej papierem do pieczenia. Ja skorzystałam z małego wałka na rączce i rozwałkowywałam ciasto po kawałku w formie
  • Ciasto pokrywamy równomiernie odsączonymi daktylami i żurawiną, a następnie na ciasto wykładamy rabarbar
  • Całość posypujemy kruszonką
  • Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 175 stopni i pieczemy ok 1 godziny
  • Po upieczeniu można posypać cukrem pudrem

Komentarze

  1. To jest to co lubie.... max owocow (zwlaszcza kwaskowych) w ciescie i kruszonka! Mniam! Na pewno wyprobuje i dam znac jak wyszlo!:)) Chcialam jeszcze troszke wazelinki dodac-jest to moj ulubiony blog kulinarny! Wiele juz przepisow wyprobowalam a kazdy nowy przepis mnie inspiruje! Dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka wazelinka zawsze mile widziana:). Ciasto mnie osobiście bardzo smakuje, zawsze wychodzi, no i też znika w oka mgnieniu. Ciekawe, czy i Tobie przypadnie do gustu! ? Czekam na wieści:) Pozdrawiam A

      Usuń
  2. Mmm, rabarbar... Musiało być pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna sprawa z dodatkiem żurawiny i daktyli!;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Składniki na ciasto: 1,5 łyżeczki cukru, czy proszku do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście tam miał być proszek zamiast cukru. Juz poprawiłam:)

      Usuń
  5. Przepis sprawdziłam i ciasto wychodzi rewelacyjne. Mam tylko jedno techniczne pytanie. Jak piekłaś to ciacho, z opcją grzania"góra-dół", bo ja piekłam na termoobiegu przez 50 min i troszkę spód wyszedł mi za suchy, więc może muszę następnym razem zmienić funkcje, albo skrócić czas pieczenia? Poza tym ciasto w smaku jest wspaniałe. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Termoobieg wymaga niższej temperatury od tej, jaką stosujemy przy danym przepisie przy ustawieniu góra - dół. Zawsze można też skrócić nieco czas pieczenia, jeśli góra jest już ładnie zrumieniona, tym bardziej, że to ciasto nie jest zbyt wysokie. Pozdrowienia A

      Usuń
  6. zrobiłam, wyszło przepyszne i dość spore,naprawdę polecam ten przepis,szybko i bardzo łatwo się je robi :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz