Proste ciasto z rabarbarem

Proste ciasto z rabarbarem






Przyszedł czas rabarbarowy, więc u mnie już drugi raz w tym roku upiekłam ciasto z rabarbarem. Nieco wcześniej podałam już przepis na ciasto półkruche z rabarbarem, dziś przepis na bardzo proste ciasto ucierane. Proste, a bardzo smaczne. Ja jak zwykle urozmaiciłam go dodatkiem kandyzowanych daktyli, które jakoś bardzo mi współgrają z kwaskowatym rabarbarem. Oczywiście daktyle można pominąć, jeśli ktoś nie lubi lub nie ma ich pod ręką. Ten przepis jest na dużą blachę np 25x35, choć ja upiekłam go w nieco mniejszej, bo 25x25cm. Dlatego wyszło nieco wyższe niż zwykle, co w niczym nie przeszkadzało . Ciasto nie opada i zawsze się udaje. Świetne do popołudniowej kawy, jako przekąska do pracy czy szkoły, a także jako słodki dodatek np do grilla.

 

Składniki:
  • 450 g mąki pszennej np tortowej, luksusowej
  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru ( można dać nieco więcej - ja wolę niezbyt dosłodzone ciasta )
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 200 g masła
  • 1/2 szklanki maślanki
  • ok 5 dorodnych łodyg rabarbaru
  • pół opakowania suszonych daktyli ( opcjonalnie )
  • szczypta soli
  • Na kruszonkę: 50 g masła;50 g cukru; 100 g mąki
Sposób wykonania:
  • Rabarbar umyć i obrać cienko ze skórki, pokroić na ok 2 cm kawałki
  • Z daktyli wyjąć pestki i zalać je wrzątkiem. Pozostawić na kilka minut, a jak zmiękną odcedzić i odcisnąć z wody
  • Z powyżej podanych składników przyrządzić kruszonkę: miękkie masło rozcierać z sypkimi składnikami do momentu uzyskania większych i mniejszych  grudek. Gotową kruszonkę wstawić do lodówki
  • Masło rozpuścić i przestudzić
  • Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą
  • Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Nie przerywając ubijania wlewać pomału masło
  • Następnie cały czas mieszając dodawać partiami mąkę na przemian z maślanką
  • Ciasto przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Na cieście rozłożyć równomiernie daktyle, a na nich gęsto ułożyć rabarbar. Posypać kruszonką
  •  Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni. Piec ok 1 godziny. Ja pod koniec, jeśli kruszonka nie jest zbytnio zrumieniona włączam funkcję pieczenia z góry. Wystarcza kilka minut i posypka przybiera złotawy kolor.
  • Po upieczeniu ciasto wyjmujemy z piekarnika i studzimy








Komentarze

  1. uwielbiam takie ciasta:)) u mnie ostatnio było podobne;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. proste a jak smakowicie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A na jaką blachę, bardzo proszę o wskazówkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Już się doczytałam wymiarów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne ciasto ciekawy blog wpadam do pani czesto

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto wygląda pięknie, aż ślinka leci. Zaraz się zabieram za pieczenie. Bardzo lubię Pani stronę i zaglądam tu często. Ciepło, domowo, pachnąco i bardzo smacznie. Gotuję bardzo podobnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się z takiej oceny mojego bloga! To miłe i mobilizujące:). Mam nadzieję, że ciasto będzie smakowało. Ja w najbliższym czasie będę piekła kolejne ciasto z rabarbarem, ale tym razem z dodatkiem sera. Zrobię takie pierwszy raz i podzielę się przepisem na blogu, jeśli oczywiście ciasto okaże się smaczne, tak jak go sobie wyobrażam:). Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzin:)

      Usuń
  7. Mam pytanie, czy blachę kupiła Pani w sklepie aledobre.pl?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, kupiłam go w jakimś sklepie w moim mieście. Bardzo ją lubię, bo można ją odpiąć, mimo, że jest w zasadzie prostokątna, a blaszki w takim kształcie rzadko są odpinane. A po odpięciu obręczy ciasto zdecydowanie łatwiej pokroić. Pozdr A

      Usuń
  8. Nie pomyliłam się:) R-E-W-E-L-A-C-J-A! Sezon rabarbarowo-truskawkowy uważam za otwarty:) Połączyłam truskawki z rabarbarem i wyszło "niebo w gębie". Idealne ciasto do kawy herbaty i kompotu z rabarbaru. Świetny przepis. Ma Pani doskonałe wyczucie smaku. Wszystkie składniki są dobrane w idealnych proporcjach. Wyczułam to już w tamtym roku, kiedy upiekłam ciasto z jagodami. Niby takie jak moje, ale dodatek mąki kukurydzianej sprawił, że wydawało mi się lepsze:))
    Czekam na kolejne pomysły. Pozdrawiam serdecznie. Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że ciasto Ci smakuje. I cieszę się, że korzystasz z moich przepisów. Na pewno niedługo coś zaproponuję ze słodkości, a że teraz sezon na rabarbar, to kolejne łodygi czekają już na swoją kolej.
      Pozdrawiam Anika:)

      Usuń

Prześlij komentarz