Kompot wieloowocowy na zimę

Kompot wieloowocowy na zimę

 
Przyszedł czas na kompoty. W tym roku zrobiłam już kompot z truskawek, kompot z agrestu, łączony kompot z truskawek i agrestu i kompot z czarnej porzeczki. Dziś moja propozycja na kompot wieloowocowy na zimę. Do zrobienia kompotu użyłam: agrestu, porzeczek czarnych i czerwonych, truskawek i malin. Poniżej opiszę w jakich ilościach połączyłam te wszystkie owoce. Każdy może sobie skomponować taki kompot według własnego uznania. Dlatego nie będę podawać dokładnej ilości owoców. Opiszę, jak ja je połączyłam. Na litr wody dawałam ok 30 dag cukru i  przygotowywałam zalewę. 1 litr zalewy starczał mi na 4 litrowe słoiki kompotu.

 

 



Składniki:
  • agrest
  • czarna porzeczka
  • czerwona porzeczka
  • truskawki
  • maliny
  • 30 dag cukru na litr wody, a jeden litr zalewy starcza na 4 litrowe słoiki z owocami
Sposób wykonania:
  • Agrest oczyszczamy, obieramy z końcówek, myjemy, odsączamy
  • Porzeczki czarne i czerwone ( każdy rodzaj osobno ) przebieramy, pozbawiamy łodyżek i myjemy. Odsączamy
  • Truskawki myjemy i szypułkujemy
  • Maliny płukamy
  • W wysterylizowanych słoikach układamy warstwowo owoce: zaczynamy od najcięższych  agrestów, na nie dajemy czarną porzeczkę, następnie czerwoną, jedną warstwę truskawek i  malin
  • W zależności od ilości przygotowanych słoików przygotowujemy odpowiednią ilość zalewy : wodę zagotowujemy z cukrem i chwilę razem gotujemy. Gorącą zalewamy owoce w słoikach i zakręcamy wysterylizowanymi przykrywkami
  • Pasteryzujemy ok 25 minut w ok 95 stopniach ( woda nie powinna bulgotać ) w garnku z wodą, gdzie dno wykładamy ściereczką. Po tym czasie słoiki wyjmujemy z wody i odstawiamy do wystygnięcia. Następnie wynosimy w chłodne miejsce
Sterylizacja słoików: umyte i wypłukane słoiki wstawiamy do piekarnika i nastawiamy go na 120 stopni. Tak samo postępujemy z przykrywkami. Od momentu osiągnięcia przez piekarnik wymaganej temperatury sterylizujemy słoiki i przykrywki ( oczywiście osobno ) ok 10 - 15 minut. Ze słoików i przykrywek powinna całkowicie odparować woda

Komentarze