Papryka konserwowa / marynowana

Papryka konserwowa / marynowana


 
Przyszedł czas na zamknięcie w słoikach czerwonej papryki. W ziemie świetna do chleba, do przystrajania potraw, do sałatek. Zrobiłam pierwszą partię z 2,5 kg. Sposób robienia papryki marynowanej jest podobny jak ogórków konserwowych. Zalewa jest właściwie identyczna. Przyprawy dodawane do papryki częściowo też te same, co do ogórków.
Z tej ilości papryki wyszło mi 6 słoików o pojemności 0,65.
Ilość zalewy, na którą podałam proporcje i składniki nie starczy na tę ilość słoików. Trzeba zrobić jej dwa razy tyle. Mi trochę zostało, ale lepiej zrobić więcej niż potem dogotowywać. Ilości zalewy nie da się podać tak dokładnie na ilość papryki, bo to zależy od tego, jak ciasno ułożymy paprykę w słoiczkach. 
Do marynowania należy wybrać paprykę mięsistą o grubym miąższu. Wysokość mojej papryki była mniej więcej taka, jak słoików, więc pasowała idealnie. Od góry został mi może po zalaniu zalewą z 1 centymetr.  

 

Składniki:
  • papryka 
  • ziarenka gorczycy białej ( ok 0,5 łyżeczki na słoik )
  • ziele angielskie ( 1 ziarenko na słoik )
  • pieprz czarny ziarnisty ( 2 ziarenka na słoik )
  • liść laurowy ( 1 sztuka na słoik)
Na zalewę:
  • 5 szklanek wody
  • 1 szklanka octu 10%
  • 1 łyżka soli do przetworów niejodowanej
  • 4 - 5 łyżek cukru
Na wierzch każdego słoika po łyżce oliwy z oliwek

Sposób przygotowania:
  • Papryki umyć, przekroić na pół i wyjąć gniazda nasienne. Środek papryki dokładnie oczyścić z białych błon i pestek. Połówki przekroić jeszcze na pół, a gdy papryki są duże można na więcej części
  • Do wysterylizowanych słoików wsypać po pół łyżeczki gorczycy, pieprz, ziele angielskie i układać w nich pokrojone cząstki papryki, tak aby papryka była ciasno ułożona. (Niektórzy obgotowują ją wcześniej, aby zmiękła, bo lepiej się wówczas układa i więcej jej "wchodzi" do słoika. Ja tego nie robię i mimo tonie mam problemu ze ścisłym ułożeniem jej w słoikach). Do słoików z papryka wkładamy po jednym listku laurowym
  • Z podanych wyżej składników przygotowujemy zalewę. Od momentu zagotowania chwilę ją gotujemy ( 2-3 minuty ), a następnie zalewamy przygotowane słoiki z papryką. Na wierzch każdego słoika wlewamy po 1 łyżce oliwy i zakręcamy
  • Pasteryzujemy 10 - 15 minut od momentu zagotowania się wody. Słoiki wkładamy do garnka z wodą, którego dno wyłożone jest ściereczką. Po upływie tego czasu słoiki wyjmujemy z wody i ja układam je na stole na kocu i przykrywam drugą jego częścią, aby dobrze się zassały. Po kilku godzinach odkrywam i studzę, a następnie, jak całkowicie wystygnę, wynoszę do spiżarni
 Inne przepisy na przetwory z papryką:
 
 
 
Papryki konserwowej używam np do przyrządzenia sałatki z tuńczykiem:

Komentarze

  1. Też robię paprykę konserwową, najbardziej smakuje mi w zalewie z dodatkiem miodu. Polecam - można ją znaleźć na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomniałaś mi, że pora zabrać się za marynowanie papryki na zimę. Zapraszam do mojej akcji Warzywa psiankowate 2013.

    OdpowiedzUsuń
  3. dodaje do papryki kilka gozdzikow,albo liscie selera nie zapominam o czosnku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj kupiłam 2 kilo różnokolorowej papryki, zaraz zabieram się za marynowanie wg Twojego przepisu. Już się oblizuję na samą myśl jaka będzie pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie pasetryzuję słoiki z papryką (20 kg) :) Od kilku ładnych pare lat robię paprykę według niemal identycznego przepisu i zawsze była wysmienita. Tak, że ja gorąco polecam ten przepis i te proporcje.

    OdpowiedzUsuń
  6. zapraszam na bloga www.aromatszczescia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz