Zupa z kalarepy z piersią kurczaka

Zupa z kalarepy z piersią kurczaka




Bardzo smaczna wiosenna zupa, dzięki mięsu z kurczaka i ziemniakom bardzo sycąca. Ja taką zupę uwielbiam i czekam z niecierpliwością na pierwsze kalarepki, aby móc ją ugotować. Tak więc nadszedł właśnie ten czas i zupa pojawiła się na naszym stole. Smakowita, pożywna. W upalny majowy dzień posłużyła mi za dwa dania.

Składniki:
  • 1 duża kalarepa lub dwie mniejsze
  • 2 młode marchewki
  • kawałeczek pietruszki i plasterek selera
  • 3 młode ziemniaki
  • pojedyncza pierś z kurczaka
  • garść drobnego makaronu ( u mnie mini kolanka )
  • łyżka koperku
  • 200 ml mleka
  • 1 łyżeczka mąki
  • sól
  • pieprz
  • 1 łyżka bulionu wegetariańskiego w proszku ( ja kupuję go w sklepie ze zdrową żywnością )
Sposób wykonania:
  • Pierś kurczaka gotujemy osobno
  • W garnku zagotowujemy 2 litry wody i dodajemy pokrojone: marchewkę, pietruszkę i seler. Gotujemy ok 10 minut
  • Po tym czasie do zupy dorzucamy pokrojone na kawałeczki ugotowane mięso z kurczaka i ziemniaki. Gotujemy kolejne 10 minut doprawiając zupę w tym czasie bulionem i ewentualnie solą
  • Po 10 minutach do zupy dodajemy pokrojoną w słupki kalarepę i makaron i gotujemy ok 7 minut, aby kalarepka zmiękłą, ale się nie rozgotowała. Zupę doprawiamy delikatnie pieprzem
  • W osobnym naczyniu mleko mieszamy z mąką, a następnie dolewamy nieco wywaru z zupy. Płyn wlewamy do zupy i zagotowujemy. Dodajemy posiekany koperek 
 

Komentarze

  1. takie zupy wiosną lubię najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię wiosną takie zupy z kalarepką;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Noo kurcze,kocham ten blog! Zupke koperkowa robilam-pycha! Rodzinka najedzona,zadowolona! Daje znac,ze ciasto z rabarbarem i zurawinka z wczesniejszego pszepisu-zrobilam wczoraj,dzis juz nie ma i zachwalam-niebo w gebie! Ostatnio szukalam w necie,co mozna zrobic ciekawego z kalarepy!? I zagladam na "moj" blog patrze,zupka z kalarepy! Nosz..a jakby tego bylo malo,to w innym komentarzu prosilam o przepisy na zupki i mam! Nosz...jak to daje mi radosc! W poniedzialek u mnie zupa z kalarepki:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za mną kalarepa też "chodziła" od jakiegoś już czasu:-). W końcu zakupiłam kilka sztuk na rynku i tak oto powstała zupa. Dzis kolejny post z propozycją surówki. A tak w ogóle, to cieszę się, że mój blog przypadł Ci do gustu i że testujesz w swojej kuchni moje pomysły kulinarne:). Mam nadzieję , że zupa z kalarepy będzie smakowała Tobie i Twojej rodzince! Daj znać , jak wyszła! Zapraszam po kolejne przepisy! Pozdrawiam A

      Usuń
  4. Świetna zupa- często robię.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz