sobota, 16 sierpnia 2014

Papryka marynowana z miodem

Papryka marynowana  z miodem



Tym razem mam dla Was przepis na paprykę konserwową z miodem. Nieco inna wersja od tej, którą zazwyczaj robimy, ale nie mniej smaczna.Miłośnicy papryki na pewno będą zadowoleni również z takiej jej wersji.

 

Składniki:
  • 3 kg różnokolorowej papryki ( czerwonej, zielonej, żółtej )
  • 1,5 litra wody
  • 2 szklanki octu 10 %
  • 5 łyżek płynnego miodu
  • łyżka soli
  • do każdego słoiczka po małym listku laurowym, 2 - 3 ziarenka pieprzu, jedno ziele angielskie i ćwierć łyżeczki ziaren gorczycy, kilka kropel oleju
Sposób przygotowania:
  • Paprykę myjemy, usuwamy gniazda nasienne i białe błonki, a następnie tniemy w mniejsze kawałki
  • Paprykę układamy ściśle w wyparzonych słoikach. Dodajemy po 2 - 3 ziarenka pieprzu, gorczycę i listek laurowy ( przyprawy można też wsypać na dno słoika i dopiero układać paprykę )
  • W garnku zagotowujemy składniki zalewy: woda, ocet, miód i sól. Gotujemy ok 5 minut
  • Paprykę w słoikach zalewamy zalewą, wkrapiamy po kilka kropel oleju i zakręcamy
  • Pasteryzujemy ok 10 - 15 ( w zależności od wielkości słoików )
  • Do wypróbowania po 2 tygodniach
 Polecam też przepis na zwykłą paprykę konserwową (KLIK

 

6 komentarzy:

  1. Musi być przepyszna. Zapraszam do dodania wpisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2014 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robię z miodem i jest to moja ulubiona wersja!

    OdpowiedzUsuń
  3. przepis zapowiada się świetnie - ja w tym tygodniu będę robił coś podobnego tylko z czosnkiem. Jakby co to zapraszam po przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zdecydowanie moja najulubieńsza, pyszności, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jeszcze oprócz czosnku dodaje kilka cząstek cebuli , po otworzeniu papryka ma cudny aromat a cebulka i czosnek smakują wybornie 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. super przepis, dodam tylko, ze zielona papryka nie nadaje się na marynowanie ponieważ gorzknieje tzn robi sie gorzka.

    OdpowiedzUsuń