Dynia marynowana na słodko

Dynia marynowana na słodko


 
Dynię marynowaną robiła moja mama, robię ją i ja. Tym razem dynia marynowana na słodko. Jest smaczną zimową przekąską, dodatkiem do słodkich deserów, a można ją dodawać także do wypieków, np do drożdżowych ciast i strucli.

 

Składniki:
  • 1 kg obranej ze skórki i oczyszczonej z miękkiego miąższu dyni
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 szklanki octu 10%
  • kilka goździków
  • cynamon w lasce
  • 3 szklanki wody
Sposób wykonania:
  • Dynię cienko obrać z wierzchniej skórki, usunąć miękki miąższ z pestkami, a pozostały twardy miąższ pokroić w równej wielkości kostkę
  • Z wody, cukru i octu ugotować syrop
  • Dynię układać w wyparzonych słoikach. Do każdego włożyć po 2 goździki i kawałeczek laski cynamonowej. Jeśli słoiki są większe wkładamy 3 - 4 goździki
  • Dynię zalewamy gorącą marynatą i zakręcamy. Pasteryzujemy ok 25 minut 

Komentarze

  1. Miałam kiedyś okazję jej spróbować u koleżanki :-) bardzo mi smakowała :-):-):-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zaś robię cukinię w słodkiej marynacie.
    Twoja dynia wygląda kusząco, ale szkoda, że jej nie mam, bo z chęcią bym zrobiła sobie kilka słoiczków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pszepysznie smakowała mi






    OdpowiedzUsuń
  4. a mozna nie dodawac cynamonu albo sypki bo innego nie mam :(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz