Ciasto marchewkowe z bakaliami i czekoladą

Ciasto marchewkowe z bakaliami i czekoladą




Dziś przedstawiam Wam przepis na szybkie i smaczne ciasto marchewkowe, idealne na dodatek do popołudniowej kawy czy przekąskę do pracy. Dość długo utrzymuje świeżość.
Jak widać ciasto składa się z wielu składników. Najlepiej wszystkie sobie przygotować na stole przed rozpoczęciem pracy, a wtedy wszystko idzie szybciutko. Ja zaczęłam od zmielenia orzechów . Potem starłam marchewkę, pokruszyłam czekoladę. Mąkę zmieszałam z sodą, proszkiem, solą, cynamonem i kakao, a potem przesiałam. wiórki, rodzynki i orzechy odmierzyłam i zmieszałam w osobnej misce i dopiero przystąpiłam do wykonywania ciasta. Szczegóły poniżej.
Piekłam go w tortownicy o średnicy 23 cm.

 

Składniki:
  • 25 dag startej marchewki
  • 20 dag mąki pszennej 
  • 5 dag mąki ziemniaczanej
  • 15 dag cukru kryształu
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 3 jajka
  • 150 ml oleju
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka cynamonu
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 1/2 szklanki zmielonych orzechów włoskich
  • łyżka kakao
  • tłuszcz do wysmarowania formy
  • bułka tarta do obsypania formy
  • cukier puder do posypania gotowego ciasta
Sposób wykonania:
  • Jajka ubijamy/ ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę ( ja w robocie kuchennym ), a następnie dolewamy porcjami olej i mieszamy
  • Dodajemy startą na średnich oczkach marchewkę oraz odmierzone wcześniej bakalie ( orzechy, kokos i rodzynki) i pokrojoną w drobne kawałki czekoladę. Wszystko mieszamy
  • Do masy dodajemy przesianą mąkę ( oba rodzaje ) połączoną wcześniej z kakao, proszkiem, sodą, cynamonem i solą. Dokładnie mieszamy
  • Formę ( ja użyłam tortownicy o średnicy 23 cm ) smarujemy tłuszczem, obsypujemy tartą bułką i wlewamy do niej ciasto
  • Pieczemy w 190 stopniach ok 60 - 70 minut do suchego patyczka
  • Studzimy, a następnie obsypujemy cukrem pudrem
 

Komentarze

  1. Ale pyszne ciasto, bardzo lubię marchewkę w słodkościach :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie ;) Nigdy nie robiłam ciasta marchewkowego, ale jestem pewna, że z tymi wszystkimi dodatkami musiało smakować obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z dodatkiem czekolady musi być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm, musiało smakować bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to ciacho jest boskie i pomyśleć, że kiedyś twierdziłam, że może być niedobre :P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz