Sałatka jarzynowa tradycyjna

Sałatka jarzynowa tradycyjna








Sałatkę jarzynową przyrządzam tak, jak robiła to moja mama. Mówi się : sałatka jarzynowa i wszyscy wiedzą, że chodzi o gotowane warzywa połączone z jajkiem, ogórkiem i majonezem. Ale nietrudno też stwierdzić, że taka sałatka w każdym niemalże domu smakuje inaczej, każdy ma jakiś własny sposób, dodaje coś, czego gdzie indziej się nie dodaje itd. Myślę, że tajemnicą dobrej sałatki jarzynowej są też proporcje składników. Ogórki kiszone powinny być oczywiście domowe, bo sklepowe nie smakują tak, jak te własnej produkcji.  I jeszcze majonez: ja dodaję Majonez Kielecki. Wg mnie jest rewelacyjny, dość dobrze przyprawiony, wyrazisty w smaku. Do wszystkich sałatek używam właśnie tego majonezu, bo jego taki trochę pikantny smak też ma duży wpływ na smak sałatki.  Nie za bardzo lubię groszek konserwowy, więc dodaję tylko małą puszkę, bo wiadomo - groszek w sałatce musi być. U mnie w domu zawsze dodawało się też jabłko, choć wiem, że nie wszyscy go dodają. Ja w każdym razie moją sałatkę przyrządzam tak:







Składniki:
  • trzy duże ziemniaki
  • 2 marchewki
  • niewielka pietruszka
  • kawałek selera
  • 4 jajka
  • 4 - 5 ogórki kiszone ( średnie )
  •  mała puszka groszku konserwowego
  • 1/3 jabłka
  • sól
  • pieprz
  • majonez
Sposób przygotowania:
  • Ziemniaki, marchewkę, pietruszkę i seler gotujemy w osolonej wodzie. Warzyw trzeba pilnować i stopniowo wyciągać te, które są już ugotowane
  • Warzywa po ugotowaniu i wystudzeniu kroimy w drobną kosteczkę
  • Drobno kroimy też jajka ugotowane na twardo, ogórki kiszone i jabłko
  • Dodajemy  małą puszkę groszku konserwowego
  • Wszystko mieszamy, dodajemy szczyptę pieprzu i ewentualnie dosalamy
  • Dodajemy majonez, delikatnie mieszamy
  • Przekładamy do salaterki, przyozdabiamy warzywami wg uznania
  • Serwujemy z chlebem i wędliną

Komentarze

  1. Robię tak samo, czasem dodaje jabłko. Potwierdzam bardzo dobra sałatka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest moja ukochana sałatka! Żadna nie może się z nią równać. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię tak samo iteż tylko majonez Kielecki. Ale nie jestem tu obiektywna, bo mieszkam w Kielcach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja jestem i wciąż jestem zachwycona tym majonezem. Ostatnio zauwazyłam w sklepie, że pojawiły sie różne jego wersje:) Pozdrawiam A

      Usuń
  4. a ja uwielbiam ta salatke i majonez kielecki ale mieszkam w Austrii a tutaj maja paskudny majonez, robie zapasy tylko majonezu kiedy odwiedzam Polske :) polecam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super salatka, dziekuje! a jesli chodzi o majonez to juz nie kupuje tylko robie domowy, najlepszy!!! Polecam ten link, nic prostszego:) http://passionfruit.blox.pl/2011/05/Majonez-domowy.html Pozdrawiam

      Usuń
  5. Jesli chodzi o majonez to wg mnie tylko Winiary. Dodaję jeszcze pokrojony por.
    Bardzo smaczna
    Pozdrawiam AGA

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama dodawała dobrą kiełbasę zamiast jabłka i musztarde. Uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja zamiast ogórków kiszonych - konserwowe kaszubskie lub kartuskie. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz