Kolorowy ryż do obiadu

Kolorowy ryż do obiadu



      Kolorowy ryż z warzywami to bardzo smaczny dodatek do dań, zwłaszcza z drobiu. Kolorowy ryż z warzywami przyrządziłam wczoraj do roladek drobiowych. Wszystko komponowało się bardzo dobrze i obiadek był bardzo smaczny.
Do ryżu dodaję podgotowaną marchewkę, groszek oraz kukurydzę z puszki. Można dodać też kawałek czerwonej papryki pokrojonej w drobną kosteczkę i wrzuconej do ryżu kilka minut przed końcem gotowania, aby nieco zmiękła. U mnie tym razem było bez papryki i taka wersja jest dla mnie najbardziej klasyczna.
Ryż gotujemy w proporcjach 1:2 ( ryż : woda ) 

 

Składniki:
  • 200 g ryżu ( u mnie 2 saszetki )
  • 2 szklanki 
  • 1 marchewka
  • garść zielonego groszku mrożonego
  • 1 mała puszka kukurydzy ( 150 g - ja daję prawie całą puszeczkę )
  • sól 
  • 2 łyżki oliwy
Sposób wykonania:
  • Marchewkę obrać, umyć i pokroić w drobną kostkę. Zalać wodą i delikatnie posolić. Gotować ok 10 minut, a następnie dorzucić do niej zielony groszek mrożony i gotować razem wg wskazówek na opakowaniu groszku ( u mnie 9 minut)
  • W rondelku rozgrzać 2 łyżki oliwy i wrzucić na nią suchy ryż. Mieszać, aby nie przywarł do dna i aby wszystkie ziarenka  obtoczyły się w tłuszcz. Następnie ryż zalać 2 szklankami gorącej przegotowanej wody. Delikatnie posolić. Zamieszać
  • Ryz przykryć i gotować na niewielkim ogniu ok 15 - 20  minut od czasu do czasu mieszając do momentu wchłonięcia płynu
  • Pod koniec gotowania dodać do ryżu marchewkę z groszkiem oraz odsączoną kukurydzę. Wymieszać. Ryż odkryć pod koniec gotowania, aby odparować resztki wody
  • Ryż podawać z potrawami z drobiu

Komentarze

  1. Ja robię kuskus w bardzo podobny sposób. Uwielbiam, nawet jako samodzielne danie - na szybko i na zdrowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi ten ryż niestety nie przypadł do gustu :(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz