wtorek, 21 stycznia 2014

Racuchy drożdżowe z jabłkami wg siostry Anieli

Racuchy drożdżowe z jabłkami wg siostry Anieli





Racuchy drożdżowe z jabłkami jadałam w dzieciństwie. Robiła je moja Mama. Dawno ich nie jadłam, aż tu kiedyś odkryłam program siostry Anieli, a w nim piekły się właśnie racuchy z serem i kaszą manną ( KLIK ). Zrobiłam, były bardzo smaczne. Poszperałam i wynalazłam u siostry Anieli kolejny świetny przepis - racuchy drożdżowe z jabłkami. Upiekłam i wyszły pyszne. Dlatego przekazuję przepis dalej, aby i inni mogli się nimi delektować:)

 

Składniki:
  • 500 g mąki 
  • 1 szklanka mleka
  • 3 łyżki cukru
  • 2 - 3 jabłka
  • 2 jajka
  • 3 dag drożdży
  • szczypta soli
  • cukier waniliowy - pół małego opakowania
  • 1 łyżka oleju
  • olej do smażenia
  • miód albo cukier puder do posypania racuszków
Sposób wykonania:
  • Drożdże kruszymy do miseczki, dodajemy cukier i zalewamy ciepłym mlekiem. Można posypać łyżką mąki. Odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia ( ok 10 - 15 min ). Ja często daję ciasto drożdżowe do wyrośnięcia do piekarnika nagrzanego do 35 - 40 stopni
  • W czasie, gdy zaczyn drożdżowy rośnie przygotowujemy jabłka, najlepiej odmiany miękkiej i słodkiej. Obieramy i kroimy na ćwiartki, wydrążamy gniazda nasienne, każdą ćwiartkę kroimy wzdłuż na pół, a potem cząstki jabłek w poprzek na plasterki
  • Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy sól, cukier i cukier waniliowy. Mieszamy. Dodajemy jajka, zaczyn, olej i wszystko mieszamy łyżką drewnianą ok 5 minut. Dodajemy pokrojone jabłka i jeszcze raz mieszamy
  • Miskę z ciastem odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Ja wstawiam ciasto do piekarnika ( temperatura 35 - 40 st ). Czekamy ok 30 minut, aż ciasto wyrośnie
  • Jak ciasto wyrośnie smażymy racuchy na rozgrzanym oleju po kilka minut z każdej strony. Odsączamy na papierowych ręcznikach i podajemy polane miodem lub posypane cukrem pudrem

17 komentarzy:

  1. Ooo racuchy zawsze i na każdą pogodę, Podbiły moje serce. Wyglądają pięknie, zapożyczę przepis http://przepis3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie racuch - wygladaja smakowiciie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygladaja pysznie - dawno nie jadlam. W dziecinstwie zawsze babcia je robila :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto do nich wrócić, bo są takie smaczniutkie:), Pozdrawiam:) Anika

      Usuń
    2. ja daję 300ml. mleka i troszkę cynamonu, poza tym wszystko jak w przepisie, racuchy pycha, wszyscy się zajadają - MAREK

      Usuń
  4. Witam, mam pytanie, ile z tego przepisu wychodzi racuszków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy jakie duże je upieczemy. Ale starczy ich na pewno na 3 porcje.

      Usuń
  5. o jej wyglądają cudnie... już wiem co zrobię z papierówkami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis, racuszki są przepyszne! Mój dwulatek pochłania je w nieprzyzwoitych ilościach ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ile dodac cukru do drozdzy bo w przepisie brak takiej informacji...

    OdpowiedzUsuń
  8. To są prawdziwe racuchy, drożdżowe, a nie na proszku do pieczenia. Przepyszne, takie jak robiła moja Mama, a teraz ja robię dla swojej rodziny. Polecam!!!! Ja podaję z konfiturami i sosem waniliowym. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. A gdzie można kupić cukier waniliowy ? Wszędzie w sklepach widzę tylko wanilinowy :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Mleka potrzeba 300 ml, ciasto z podanych składników wychodzi bardziej na drożdżówkę ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, potwierdzam. Mleka więcej, bo ciasto zdecydowanie za gęste.

      Usuń
    2. Nie mniej, to mój ulubiony przepis na racuchy. :)

      Usuń