Kruche ciasto z serem, rabarbarem i truskawkami

Kruche ciasto z serem, truskawkami i rabarbarem



 

Lubię proste ciasta bez zbędnych mas i tłuszczu. takim jest też ciasto, które przedstawiam dzisiaj. Bardzo smaczne, łatwe do przygotowania, a oryginalne. Kruchy spód, ser, na to rabarbar, truskawki i kruszonka. Całość smakowita. Idealne ciasto do przygotowania na szybko. Niestety równie szybko znika.
Ciasto, co widać na zdjęciu, ma nieco przypaloną kruszonkę i rabarbar. Piekłam go 1 godzinę we wskazanej poniżej temperaturze na ustawieniu góra - dół. Po godzinie stwierdziłam, że kruszonka mogłaby być nieco więcej przyrumieniona i przełączyłam na górną grzałkę. I niestety zapomniałam sobie przez chwilę o cieście. Po 5 minutach czubki kruszonki i wystające części rabarbaru nieco się spiekły. Więc to wynik mojej nieuwagi,  ale w niczym nie zaszkodziło to smakowi całości. Więc jeśli chcemy bardziej przyrumienić kruszonkę, to przełączając na górną grzałkę czuwamy nad ciastem, aby nie osiągnąć takiego efektu, jak u mnie. Oczywiście kruszonka po godzinie pieczenia jest upieczona i nie koniecznie musimy ją przyrumieniać. Ja miałam takie "widzimisię" i skończyło się, jak widać na załączonych zdjęciach. Na szczęście był to tylko defekt wizerunkowy, a nie smakowy. 
Ciasto bardzo smaczne i można go przyrządzać z dowolnymi owocami. Ja upiekłam go w tortownicy o średnicy 26 cm.










Składniki:

Na kruchy spód:
  • 350 g mąki ( w tym ok 50 g mąki kukurydzianej, ale może być tylko pszenna )
  • pół kostki masła
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół szklanki cukru pudru
  • pół opakowania cukru waniliowego
  • 2 łyżki gęstej śmietany
  • 3 żółtka 
  • szczypta soli
Na warstwę serowa:
  • opakowanie gotowego sera do serników ( 500 g )
  • 3 całe jajka
  • 1/3 szklanki cukru
  • łyżka cukru waniliowego
Na kruszonkę:
  • 30 g masła
  • 30 g cukru kryształu
  • 60 g mąki pszennej
Na warstwę owocową:
  • 2 łodygi rabarbaru
  • kilka dużych truskawek
 Sposób wykonania:
  • Z wymienionych wyżej składników zagniatamy ciasto. Rozwałkowujemy go na okrąg o średnicy 28 cm i wkładamy do tortownicy o nieco mniejszej średnicy ( u mnie 26 cm ) zawijając brzegi na ścianki formy
  • Ser mieszamy z cukrem i jajkami na jednolita masę ( ja robię to za pomocą łyżki )
  • Z w/w składników wyrabiamy kruszonkę; składniki rozcieramy w palcach, aż powstaną większe i mniejsze grudki
  • Rabarbar obieramy i tniemy na 2 cm kawałki, truskawki myjemy i jeśli są małe zostawiamy w całości, jeśli większe dzielimy na pół
  • Na przygotowane ciasto wlewamy ser, a na nim układamy owoce. Całość posypujemy kruszonką
  • Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy ok 1 godziny
  • Więcej wskazówek we wstępie

Komentarze

  1. Och, to ciasto jest niebem w gębie! Wiosenne i lekkie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się to ciasto podoba. Zamierzam zrobić go w ten weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie smakować:)

      Usuń
    2. Aniko, ciasto smakuje rewelacyjnie! Wszystkim przypadło do gustu :) Zamierzam na Boże Ciało upiec jeszcze raz, ale dla odmiany z innymi owocami :)
      Twoje wygląda ładniej - chyba to zasługa mąki kukurydzianej, której ja nie dałam :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    3. Cieszę się, że ciasto przypadło Tobie i Twoim domownikom do gustu. Ja też piekę go z różnymi owocami. Fajne wychodzi z borówkami czy nawet jabłkami pokrojonymi w cienkie plasterki. A Ty z jakimi owocami zamierzasz go upiec? Mąka kukurydziana nadaje ciastu ładnego kolorku, często zastępuję w ciastach część mąki pszennej kukurydzianą. Zawsze mam ją w domu w zapasie. Pozdrawiam i życzę udanych wypieków:)

      Usuń

Prześlij komentarz