Muffinki bananowe z czekoladą i migdałami

Muffinki bananowe z czekoladą i migdałami

 

  Zostały mi banany, które pomału zaczynały już mięknąć. Jakoś nikt na nie nie miał ochoty, a że wyrzucać jedzenia nie lubię upiekłam z nich muffinki. Dodałam czekoladowe kropelki i migdały . Wyszły pyszne babeczki. Wilgotne i mięciutkie. Dodatki mogą być najróżniejsze: zwykła czekolada pokrojona na małe kawałki, orzechy, rodzynki czy inne bakalie. Ja dałam to, co akurat miałam w domu.
Muffinki piekłam w mniejszych papilotkach, dlatego wyszło mi ich 16.  

 





Składniki: ( na ok 16 muffinek )
  • 3 średniej wielkości banany ( dojrzałe )
  • 100 g masła
  • 2 jajka
  • 1 1/2 szklanki mąki ( ok 210 g )
  • 1/3 szklanki mleka ( 80 ml )
  • 100 g cukru ( ok 1/2 szklanki )
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 szczypty gałki muszkatołowej
  • ok 80 g bakali ( ja dałam czekoladowe kropelki na pół z płatkami migdałowymi )
Sposób wykonania:
  • W rondelku topimy masło, studzimy
  • W misce mieszamy składniki suche: mąkę, cukier, proszek, sodę i gałkę 
  • Na talerzu rozgniatamy widelcem banany
  • Do masła dolewamy mleko i dodajemy jajka i banany. Wszystko razem roztrzepujemy widelcem
  • Składniki suche łączymy z mokrymi mieszając je łyżką. Dodajemy czekoladę i migdały. Jeszcze raz mieszamy
  • Formę do muffinek zapełniamy papilotkami i każdą wypełniamy ciastem do ok 3/4 wysokości
  • Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy ok 25 minut
  • Po wyjęciu muffinki studzimy na kratce kuchennej

Komentarze

  1. bardzo lubię muffinki z bananami, są takie wilgotne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Boskie połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie połączenie musi być udane! Świetny pomysł na słodkie i pyszne co nieco :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz