Placuszki z cukinii


Placuszki z cukinii





Bardzo proste danie czy przekąska. To po prostu plasterki cukinii panierowane w mące, jajku i  bułce. Ja bardzo lubię taką cukinię. Smażę ją na oleju na patelni i wychodzą pyszne cukiniowe placuszki.

 

Składniki:
  • cukinia
  • mąka
  • bułka tarta
  • jajko
  • sól
  • olej do smażenia
Sposób wykonania:
  • Cukinie myjemy, wycieramy i kroimy na krążki ok centymetrowej grubości
  • Krążki cukinii oprószamy  solą, a następnie panierujemy jak kotleta, czyli w mące, roztrzepanym jajku z odrobiną soli i w bułce tartej
  • Smażymy na oleju z obu stron do ładnego zrumienienia. Powinniśmy smażyć na niezbyt dużym ogniu, bo jak panierka zbyt szybko się zrumieni, to cukinia nie zdąży zmięknąć
Inne moje propozycje na dania z cukinią:



 








   




     
     

Komentarze

  1. Mój tata takie robił kiedy byłam mała :) To mój smak dzieciństwa! Dziękuję za przypomnienie i pozdrawiam weekendowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo często robię dania z cukinii - obrodziła jak co roku na działce. Polecam spróbować tych placuszków zastępując pietruszkę tymiankiem z dodatkiem sosu czosnkowego. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz