Sałatka z fetą i rzodkiewką

Sałatka z fetą i rzodkiewką





Sałatka z fetą i rzodkiewką jest bardzo smaczna i sycąca, a niezwykle prosta i szybka w przygotowaniu. Przygotowałam ją ostatnio w zamian za obiad, którego nie miałam czasu ugotować. Składniki są proste, wszystkie bardzo do siebie pasują. Do sałatki wyśmienicie pasuje świeży chleb, z masłem lub bez, jak kto lubi. 
W sałatce solę tylko jajko. Ogórka nie solę, bo wtedy puszcza wodę i "kapcanieje", a ja wolę ogórka jędrnego, nawet jesli miałby być niedosolony, choć akurat w tej sałatce w towarzystwie fety, która jest solidnie słona, uważam, że nie ma potrzeby nic więcej dosalać z wyjątkiem jajka i to też delikatnie. Natomiast jeśli ktoś lubi, można przyprawić warzywa pieprzem.

 

Składniki:
  • 5 średnich ogórków ( ja dałam gruntowe )
  • 200 g sera feta
  • 1 pęczek rzodkiewek
  • 1 czerwona cebula
  • 4 jajka na twardo
  • sól
  • pieprz
  • 2 - 3 łyżki oliwy z oliwek
Sposób wykonania:
  • Ogórki umyć, obrać ze skórki i pokroić na grubsze kawałki
  • Rzodkiewki umyć i pokroić w plasterki
  • Cebulę drobno pokroić 
  • Składniki wymieszać i doprawić pieprzem
  • Ser feta pokroić w kostkę
  • Jajka pokroić w grubszą kostkę i posolić
  • Jajka i ser dodać do warzyw, całość skropić oliwą i delikatnie wymieszać
  • Podawać ze świeżym pieczywem
 

Komentarze