Biszkopt z truskawkami

Biszkopt z truskawkami




Na weekend przygotowałam biszkopt z masą budyniową i musem truskawkowym. Upiekłam go w formie o średnicy 17 cm - nie chcemy się opychać zbytnio słodkościami. Zresztą biszkopt był lekki i niezbyt słodki. Tłuszczu w nim jest bardzo niewiele. Cukier też ograniczyłam. Tutaj każdy może sobie dosłodzić i dodać do masy więcej masła. Ja ograniczyłam te składniki do minimum i torcik wyszedł odpowiedni do moich gustów smakowych. Ale dla wielu byłby pewno za mało słodki. W opisie podam ilość składników, którą użyłam. 
Gdyby ktoś chciał upiec tort w dużej tortownicy ( np śr 27 cm )  to należy podwoić ilość składników.
 Masa jest wykonana na bazie budyniu ugotowanego na słodkiej śmietance 30 % ( ja kupuję taką w kartoniku ). Budyń może być z cukrem, albo bez i wówczas słodzimy budyń i masę wg własnych upodobań. Ja użyłam budyniu bez cukru. Posłodziłam budyń trzema łyżkami cukru, a potem już nie . Ale jak najbardziej można jeszcze dosłodzić masę w trakcie jej ucierania, jeśli spróbujemy i okaże się za mało słodka. 

 

Składniki:
  • 2 duże jajka
  • 70 g cukru
  • 60 g mąki 
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 galaretki truskawkowe
  • 400 g truskawek
  • 60 g masła ( można dać ok 120 g )
  • 1 budyń o smaku śmietankowym + cukier jeśli budyń jest bez cukru
  • 250 ml śmietanki 30 %
  • 100 ml mleka
Sposób wykonania:
  • Białka oddzielamy od  żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę. Dodajemy cukier i nadal ubijamy. Następnie dodajemy żółtka, a na koniec przesianą mąkę pomieszaną z proszkiem do pieczenia. Wszystko dokładnie mieszamy.
  • Masę wylewamy do tortownicy, w której dno wykładamy papierem do pieczenia. Ja boków niczym nie smaruję. Wierzch ciasta wyrównujemy i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy ok 30 minut. Po tym czasie piekarnik wyłączamy, drzwiczki uchylamy i pozostawiamy tak kilka minut. Następnie wyjmujemy biszkopt z piekarnika i studzimy w formie ( nie rozpinamy ). Jak ciasto całkowicie wystygnie objeżdżamy go wokół nożem, i dopiero rozpinamy obręcz. Przecinamy na dwa krążki ( najlepiej biszkopt upiec dzień wcześniej, i kroić na drugi dzień )
  • Truskawki myjemy, szypułkujemy, i miksujemy na mus. Przelewamy do garnka i podgrzewamy, ale nie gotujemy. Do gorącego musu wsypujemy 1,5 galaretki i dokładnie mieszamy, aby proszek się rozpuścił. Studzimy
  • Pozostałą galaretkę ( pół opakowania ) rozprowadzamy w 100 ml gorącej wody i pozostawiamy do wystygnięcia
  • Śmietankę podgrzewamy ( na wolnym ogniu ). Zimne mleko mieszamy z proszkiem budyniowym i ewentualnie cukrem ( jeśli budyń był bez cukru ). Jak śmietanka się zagotuje dodajemy mleko z budyniem i na wolnym ogniu podgrzewamy, aż całość się zagotuje i chwilkę gotujemy cały czas mieszając ( najlepiej rózgą ), aby nie zrobiły się grudki. Studzimy
  • Masło ucieramy na puszystą masę i partiami dodajemy budyń cały czas ucierając aż powstanie puszysta masa
  • Dolny płat biszkoptu wkładamy do tortownicy. Na niego wykładamy 1/3 tężejącego musu truskawkowego i równomiernie rozprowadzamy. Na mus nakładamy masę budyniową i wyrównujemy. Nakładamy drugi krążek biszkopta i rozprowadzamy na nim równomiernie tężejący mus. Ciasto wkładamy do lodówki. Całość zalewamy cieniutką warstwą tężejącej galaretki i ponownie schładzamy w lodówce
  • Przed wyjęciem z formy objeżdżamy biszkopt nożem wokół formy i dopiero odpinamy obręcz

Komentarze

  1. Zapraszamy do rejestracji na http://katalogsmakow.pl/strona-glowna.3.html (u góry po prawej stronie strony KS). Od teraz przepisy będą promowane automatycznie na stronie z przekierowaniem do Waszych blogów. Wszystkie nowe przepisy będziemy zamieszczali na naszych fanpage'ach, więc zaoszczędzimy Wam roboty z podsyłaniem linków. Serdecznie zapraszamy, a w razie problemów służymy pomocą. Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie biszkopty z truskawkami jak dla mnie idealne połączenie.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz