Pierogi z czereśniami

Pierogi z czereśniami






Ostatnio wciąż robię pierogi. Taka pora. Owoców pod dostatkiem, więc pałaszujemy coraz to inne pierogi. Dziś przepis na pierogi z czereśniami. Nie muszę wspominać, że należy wybrać czereśnie bez ruchliwych dodatków, które co jak co, ale czereśnie szczególnie sobie upodobały. Ale w obecnych czasach nie jest trudno zakupić czereśnie bez robaków. Zapewne opryski eliminują te lubiące czereśnie stworzenia. Z pożytkiem dla nas oczywiście.
Pierogi są żółte, bo 1/4 mąki pszennej zastąpiłam mąką kukurydzianą. Zawsze mam ja pod ręką i dodaję do różnych wypieków.

 

Składniki: ( na 4 porcje )
  • 400 g mąki pszennej ( ja zastąpiłam 100 g mąką kukurydzianą )
  • 1 jajko
  • łyżka oliwy
  • szczypta soli
  • gorąca woda ( niepełna szklanka )
  • ok 400 g czereśni 
Sposób wykonania:
  •  Do przesianej mąki wbić jajko. Dodać olej, szczyptę soli i zamieszać. Wlewać stopniowo wodę. Wymieszać i wyrobić gładkie ciast. Gdyby ciasto było za twarde dolać jeszcze trochę wody, i na odwrót, gdyby było za rzadkie dodać troszkę mąki. Przykryć ściereczka i odstawić na kilka minut
  • Czereśnie umyć, odsączyć i wydrylować 
  • Odrywać po kawałku ciasta. Rozwałkowywać i wykrawać za pomocą foremki koła. Na środek każdego nakładać po 2 czereśnie i zlepiać
  • Zagotować wodę, lekko ją osolić i wkładać partiami pierogi. Gotować od ponownego zagotowania ok 3- 4 minuty
  • Ugotowane pierogi wyjmować z wody za pomocą łyżki cedzakowej. Podawać polane śmietaną lub/ i bułką tartą zrumienioną na maśle i posypywać cukrem

Komentarze