Jogurtowy placek z truskawkami

Jogurtowy placek z truskawkami








Sezon truskawkowy w pełni, więc czas na słodkie co nieco. Pyszny i szybki w wykonaniu placek z truskawkami. Ja dorzuciłam jeszcze garstkę borówek amerykańskich w ramach czyszczenia zamrażarki i robienia w niej miejsca na świeże mrożonki. Truskawek użyłam oczywiście świeżych. Ciasto nie może się nie udać, więc to też oprócz smaku jego zaleta.

Składniki: ( na formę o średnicy 23 cm )
  • 225 g mąki pszennej
  • 2/3 szklanki jogurtu naturalnego
  • 2 jajka
  • 100 g rozpuszczonego i schłodzonego masła
  • 1oo g cukru
  • 1 opakowanie cukru z prawdziwą  wanilią 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • ok 400 g owoców
  • tłuszcz i bułka tarta do formy
  • ewentualnie cukier puder do obsypania placka po upieczeniu 
Sposób wykonania:
  • Mąkę łączymy z cukrem, proszkiem i solą. Mieszamy
  • Masło topimy i studzimy
  • W misce mieszamy jogurt, jajka, aromat i masło
  • Do płynnych składników dosypujemy sypkie. Dokładnie mieszamy
  • Ciasto przekładamy na tortownicę wysmarowaną tłuszczem i obsypaną bułką. Ja na spód dałam papier do pieczenia, a boki posmarowałąm tłuszczem i obsypałam bułką
  • Na wierzchu ciasta układamy truskawki, ja dodałam jeszcze garść borówek amerykańskich
  • Ciasto wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 175 stopni i pieczemy ok 55 minut
  • Po upieczeniu ciasto wyjmujemy z piekarnika, studzimy, a następnie posypujemy cukrem pudrem, ja zrezygnowałam tym razem z cukru pudru, co widać na zdjęciach












Komentarze

Prześlij komentarz