Kruche rogaliki z marmoladą różaną

 Kruche rogaliki z marmoladą różaną





      Kolejny przepis na rogaliki, tym razem kruche. Są przepyszne, robi się je szybko, a smakują wybornie. Z poprzednich rogali drożdżowych zostało mi trochę marmolady, więc upiekłam moje ulubione kruche rogaliki. 

Składniki:

  • 500 g mąki pszennej 
  • 250 g masła lub margaryny ( ja dałam pół na pół )
  • 2 żółtka
  • 2 duże łyżki śmietany 18%
  • 35 g cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • marmolada do nadziewania
  • cukier kryształ do posypania
Sposób wykonania:
  • Mąkę przesiewamy na stolnicę lub do miski ( ja wolę robić ciasto w misce )
  • Do przesianej mąki dodajemy proszek do pieczenia i cukier i mieszamy, a następnie dokładamy pokrojone na kawałki masło/ margarynę, żółtka i śmietanę
  • Wyrabiamy gładkie ciasto i formujemy z niego wałek, który następnie dzielimy na części ( u mnie 12 )
  • Każdą część wałkujemy na koło, które dzielimy na 4 części. Na szerszej części kładziemy dżem i zwijamy rogalika wąską końcówkę umieszczając pod spodem. Zwinięte ciasto formujemy na kształt rogalika
  • Blachę wykładamy papierem do pieczenia i układamy na niej rogaliki ( ja piekłam na dwa razy - w sumie wyszło mi 48 rogalików ), które z wierzchu smarujemy lekko roztrzepanym pozostałym białkiem i obsypujemy drobnym cukrem kryształem
  • Blachę wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy ok 30 minut do ładnego zrumienienia









Komentarze

Prześlij komentarz