Szybka pyszna szarlotka

 Szybka pyszna szarlotka w kruchym cieście

          Domowa szarlotka sprawdza się przy każdej okazji. I na co dzień i od święta. Każdy szarlotkę lubi, więc wypiekana jest na wiele sposobów. Ta dzisiejsza to szybka, pyszna i szybko znikająca szarlotka. Piekę ją na małej kwadratowej blaszce z odpinaną obręczą o wymiarach 24x24 cm. Do szarlotki użyłam jabłek odmiany champion, bo są bardzo słodkie i właściwie nie trzeba dodawać ani łyżki cukru. Oczywiście można użyć innych odmian np szarą renetę. 

Składniki:

  • 160 g mąki krupczatki ( szklanka )
  • 160 g mąki typ 450
  • 200 g masła
  • 1 jajko M
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 75 g cukru pudru
  • 1,5 kg jabłek ( ja użyłam odmiany champion )
  • 1 łyżka cynamonu
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • opcjonalnie cukier puder do obsypania gotowej szarlotki
Sposób przygotowania:
  • W misce mieszamy suche składniki: oba rodzaje mąki, cukier i proszek do pieczenia
  • Do suchych składników dodajemy pokrojone na mniejsze kawałki masło ( może być prosto z lodówki, ale nie musi - z miękkim masłem szybciej się zagniecie ciasto, ale dłużej będzie musiało pobyć w lodówce po wyrobieniu ) oraz jajko. Zagniatamy gładkie ciasto
  • Ciasto dzielimy na dwie równe części, wkładamy je do foliowych woreczków. Jedną część ciasta wkładamy do lodówki, a drugą do zamrażalnika
  • Teraz przygotowujemy jabłka: obieramy, kroimy na ćwiartki, wydrążamy środki i ścieramy na tarełku na dużych oczkach. Odstawiamy na ok 20 minut, a po tym czasie odciskamy z nich sok ( u mnie tym razem 200 ml ), a następnie dodajemy do nich cynamon i cukier waniliowy. Mieszamy
  • Spód blaszki wyłożonej papierem do pieczenia ( u mnie o rozmiarach 24x24 cm ) wylepiamy ciastem wyjętym z lodówki ( ciasto można rozwałkować na rozmiar blaszki, można rwać po kawałku i wylepić nim spód ), na ciasto nakładamy równomiernie przygotowane jabłka, a na wierzch ścieramy ( na dużych oczkach  ) ciasto wyjęte z zamrażalnika 
  • Ciasto wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy ( góra - dół ) ok 60 minut do ładnego zrumienienia
  • Po tym czasie ciasto wyjmujemy z piekarnika, zdejmujemy obręcz i studzimy. Możemy obsypać cukrem pudrem

Komentarze

  1. Zawsze mam obawy czy szarlotka nie będzie zbyt podmakać do dolnej warstwy ciasta.Widzę na Twoim zdjęciu, że fajnie się ten dół trzyma.
    Zobaczę jak u mnie się uda.Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz