Pierogi z jeżynami

 Pierogi z jeżynami

      Pierogi z jeżynami robiłam dziś po raz pierwszy. Byłam u cioci, która poddała mi taki pomysł, a oprócz tego obdarowała mnie sporą ilością jeżyn. Część do zamrożenia, trochę do słoiczków, a reszta na pierogi, które bardzo wszystkim smakowały. Zrobiłam ich w sumie 60. Trzeba było dość obficie posypać cukrem, bo jeżyny są dość kwaśne. Pierogi robiło się szybko, bo jeżyny miały podłużny kształt i łatwo zawijało się je w ciasto. Żeby w czasie gotowania nie puszczały zbyt dużo soku obsypałam je wcześniej mąką ziemniaczaną. 

Składniki:

Na ciasto:

  • 200 g mąki pszennej typ 450
  • 100 g mąki kukurydzianej
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • szczypta soli
  • ok 160 ml mocno ciepłej wody
Dodatkowo:
  • ok 60 dużych jeżyn
  • 2-4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 45 g masła ( 3 łyżki )
  • 2,5 łyżki tartej bułki
  • szczypta cynamonu
  • cukier
Sposób przygotowania:
  • Z wyżej wymienionych składników zagniatamy elastyczne ciasto. Dzielimy na 2 części i cienko rozwałkowujemy 
  • Jeżyny oprószamy mąką ziemniaczaną ( ewentualnie też cukrem, choć ja słodzę dopiero ugotowane pierogi )
  • Foremką lub szklanką wykrawamy kółka, na środek kładziemy po 1 jeżynie i zlepiamy
  • Masło roztapiamy, dodajemy bułkę i cynamon i podsmażamy na  złoty kolor
  • W garnku zagotowujemy wodę i lekko ją solimy. Na gotującą się wodę wrzucamy pierogi, gotujemy 3 minuty od wypłynięcia i ponownego zagotowania się wody. Odcedzamy i na talerzu polewamy masłem z bułką. Słodzimy

Komentarze