Pierogi ze śliwkami

 Pierogi ze śliwkami



    Pierogi ze śliwkami znikają u nas za każdym razem w tempie błyskawicznym. Dziś też tak było, dlatego jutro będzie powtórka. Do pierogów użyłam  śliwek węgierek. Były dość słodkie, więc nie dosładzałam ich, tylko lekko posłodziłam już ugotowane pierogi. Pierogi ze śliwkami pojawią się u nas w tym roku jeszcze nie raz, wszak to dopiero początek sezonu śliwkowego. A i zimą robię też pierogi ze śliwkami, gdyż obowiązkowo zawsze trochę ich mrożę.

Składniki:

Na ciasto:

  • 300 g mąki pszennej
  • 80 g mąki kukurydzianej
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • szczypta soli
  • niepełna szklanka mocno ciepłej wody
Dodatkowo:
  • ok 60 śliwek 
  • 3 łyżki masła (45 g )
  • 2,5 łyżki bułki tartej
  • duża szczypta cynamonu
  • cukier
Sposób przygotowania:
  • Z podanych wyżej składników zagniatamy gładkie, elastyczne ciasto. Nie wlewamy od razu całej wody, dolewamy w miarę potrzeby
  • Że śliwek wyjmujemy pestki
  • Ciasto rozwałkowujemy ( ja dzielę go na 2 części i wałkuję na dwa razy ) i wykrawamy kółka za pomocą specjalnej foremki lub po prostu przy pomocy szklanki
  • Śliwki kładziemy na środek wykrojonych kawałków ciasta i dokładnie zlepiamy
  • Gotujemy w lekko osolonej wodzie ok 3-4 min od wypłynięcia
  • Do polania pierogów przygotowujemy masło z tartą bułką i cynamonem: masło roztapiamy na patelni, dodajemy bułkę tartą i cynamon, Podsmażamy do lekkiego zrumienienia
  • Pierogi odcedzamy i polewamy przygotowaną bułką z masłem, lekko dosładzamy do smaku

Komentarze