Chleb słonecznikowy

Chleb słonecznikowy





        Niezwykle prosty w wykonaniu, a przepyszny chleb słonecznikowy. Jest to gotowa mieszanka, do której wystarczy dosypać saszetkę drożdży i wlać 300 ml ciepłej wody. Ewentualnie można dorzucić łyżkę lub dwie ziaren słonecznika. Chleb piekłam wieczorem i niestety pół chleba zniknęło przed nocą. Zapach, konsystencja, smak - wszystko idealne. A kromka świeżego chleba posmarowana masłem - niebo w gębie.  Wszelkie dodatki w postaci wędliny czy sera zbędne. Zachęcam do wypróbowania takiej mieszanki. Można też kupić gotowe mieszanki na inne rodzaje chleba, np chleb baltonowski.  Na opakowaniu jest podane krok po kroku postępowanie w przygotowaniu ciasta i już przy samym wypieku chleba. Opiszę to w sposobie przygotowania, bo pewne rzeczy robiłam po swojemu.

Gotowe mieszanki na różne rodzaje chleba, ale też wiele innych produktów mącznych, w tym także bio można dostać w sklepie Polskich Młynów.



Składniki:

  • 1 opakowanie mieszanki Bio Chleb słonecznikowy Polskie Młyny
  • 1 saszetka drożdży suchych 7g
  • 300 ml ciepłej wody
  • ziarna słonecznika ( 2 łyżki )
  • 2- 3 łyżki mąki pszennej
  • papier do pieczenia
Sposób przygotowania:
  • Do miski robota wsypujemy mieszankę, dodajemy suche drożdże. Mieszamy, a następnie dolewamy ciepłą wodę. Mieszamy na wolnych obrotach do połączenia składników, a następnie na szybszych przez 3 - 4 minuty, Pod koniec mieszania dodajemy ziarno słonecznika. Troszkę ziaren zostawiamy do posypania chleba po wierzchu
  • Ciasto przykrywamy i odstawiamy do ciepłego miejsca na 20 minut
  • Po tym czasie ciasto delikatnie oprószamy mąką pszenną ( aby łatwiej go było wyjąć ) i wyjmujemy na stolnicę. Formujemy wałek i wkładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Ja użyłam foremki o rozmiarach 25 x 12 cm, Foremkę z ciastem odstawiamy na ok 45 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Ja podgrzewam piekarnik do 30 stopni i wkładam tam ciasto. Bardzo ładnie wyrasta
  • Jak ciasto podrośnie można naciąć jego wierzch, aby nie pękało w sposób niekontrolowany podczas pieczenia. Ja zrobiłam 3 nacięcia w poprzek pod kątem
  • Gdy ciasto już wyrośnie podnosimy temperaturę piekarnika do 200 stopni i pieczemy do ładnego zrumienienia chleba. Trwa to ok 50 - 60 minut
  • Po upieczeniu wyjmujemy z piekarnika i z foremki. Studzimy na kratce kuchennej, można w papierze do pieczenia

Komentarze