Pizza na cienkim cieście z kurczakiem, brokułem i serem feta

 Pizza na cienkim cieście z kurczakiem, brokułem i serem feta

Pizza z kurczakiem, brokułem i fetą
Pizza z kurczakiem i brokułem

Pizza na cienkim cieście z kurczakiem

    Pizza z nietypowym farszem, bo z dodatkiem brokułu. Pizza jest na prawdę smaczna. Dużo sera mozzarella, małe kawałeczki kurczaka, brokuł i do tego troszkę sera feta. Pyszna, sycąca, kaloryczna, ale cóż ... od czasu do czasu można zgrzeszyć. Zostało mi trochę gotowanego brokułu, więc postanowiłam go wrzucić na pizzę. I okazało się to strzałem w dziesiątkę! Wszystkie składniki świetnie się komponowały, a brokuł, jeszcze taki trochę podpieczony - świetny dodatek  do pizzy. Jeszcze nie raz wykorzystam go do tego pysznego włoskiego dania!

Pizza z kurczakiem i brokułem

Składniki: ( na dwie duże pizze )

  • 400 g mąki
  • 25 g drożdży świeżych
  • 3-4 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • niepełna szklanka ciepłej wody
Na wierzch pizzy:
  • ok 300 g sera mozzarella
  • 1 średni brokuł
  • 1 duża pierś z kurczaka
  • 2-3 plasterki  ok 1 centymetrowe sera feta
  • sos pomidorowy  ( ok 150 ml )
  • sól, pieprz
  • oregano, bazylia
Sposób przygotowania:
  • Mąkę przesiewamy, łączymy z solą, dolewamy oliwę
  • W kubku łączymy drożdże z cukrem, a potem mieszamy z mocno ciepłą wodą
  • Wodę z drożdżami wlewamy do mąki i zagniatamy gładkie , elastyczne ciasto, W razie potrzeby dosypujemy odrobinę mąki ( gdyby ciasto bardzo się kleiło do rąk )
  • Wyrobione ciasto przykrywamy w misce ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Jeśli w mieszkaniu jest chłodno to ciasto w misce umieszczam na garnku z ciepłą wodą
  • W czasie gdy ciasto rośnie ścieramy mozzarellę na grubych oczkach, fetę kroimy w drobną kostkę, a pierś z kurczaka kroimy w drobną kosteczkę, obtaczamy w ulubionej potrawie i smażymy na oliwie 
  • Sos pomidorowy dosalamy, doprawiamy pieprzem, oregano i bazylią. Mieszamy
  • Brokuł dzielimy na cząstki i krótko gotujemy w lekko osolonej wodzie ( ok 5 min ). Odsączamy i dzielimy na drobniutkie cząstki
  • Wyrośnięte ciasto dzielimy na dwie części, formujemy dwie kulki. Jedną rozwałkowujemy na koło o średnicy takiej aby zmieściła się na blaszce do pieczenia. Przenosimy na blaszkę  wyłożoną papierem do pieczenia. Smarujemy ją połową sosu pomidorowego, posypujemy połową startego sera. Na wierzchu układamy połowę usmażonego kurczaka i brokułów. Na koniec dodajemy jeszcze połowę sera feta pokrojonego w drobną kostkę. Całość obsypujemy suszoną bazylią
  • Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy ok 10 -12 minut. Ja piekę pizzę ustawiając piekarnik na program do pieczenia pizzy. Gdy takiego nie mamy to pieczemy ją w takiej samej temperaturze na funkcji góra- dół ale nieco dłużej
  • Po upieczeniu pierwszej pizzy powtarzamy czynności z drugą pizzą

Komentarze

Prześlij komentarz