Biszkopt z rabarbarem

 Biszkopt z rabarbarem

Biszkopt z rabarbarem
Biszkopt z rabarbarem
Biszkopt z rabarbarem
Biszkopt z rabarbarem

     W końcu kupiłam mój ukochany rabarbar. I od razu ciasto z rabarbarem, a dokładnie biszkopt z rabarbarem. Robi się go szybko i prosto, a wychodzi pyszne, delikatne, dzięki rabarbarowi troszkę kwaskowate.  Ciasto idealne na deser, do kawy czy również jako słodki dodatek do grilla. 

Biszkopt z rabarbarem

Składniki: ( na formę o średnicy 26 cm )

  • 6 jajek
  • 6 łyżek mąki typ 450
  • 2,5 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 6 łyżek cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • dwie duże łodygi rabarbaru
  • cukier puder
Sposób przygotowania:
  • Białka oddzielamy od żółtek
  • Rabarbar obieramy i kroimy w centymetrowe kawałeczki
  • Białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli
  • Dodajemy po łyżce cukru i cukier waniliowy cały czas ubijając
  • Następnie dodajemy po jednym żółtku nadal ubijając, ale zmniejszamy nieco obroty
  • Mąkę dosypujemy również etapami przesiewając ją przez sitko i mieszając z ubitymi jajkami już za pomocą łopatki
  • Ciasto przelewamy do tortownicy. Ja spód wyłożyłam papierem do pieczenia, a boki wysmarowałam masłem i obsypałam bułką
  • Na ciasto wykładamy pokrojony rabarbar, który możemy nieco wcisnąć w ciasto
  • Pieczemy w 180 stopniach ok 40-45 minut
  • Przed podaniem obsypujemy cukrem pudrem


Komentarze