Zapiekana tortilla z szynka i pieczarkami

 Tortilla z szynką i pieczarkami

Tortilla z szynką i pieczarkami

Tortilla z szynką i pieczarkami

    Tortilla cieszy się u nas dużym powodzeniem. Co rusz przygotowuję jakieś nowe wersje z tortillą w roli głównej. Tym razem zapiekłam ją w piekarniku napełniając ją pysznym farszem z szynki, sera i pieczarek. Tak przygotowaną tortillę można podać na obiad lub kolacje. Smaczne danie, które zadowoli i młodszych i starszych!

Składniki:

  • 6 średnich tortilli
  • 40 dag pieczarek
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • sól i pieprz
  • olej do smażenia pieczarek
  • ok 10 plasterków ulubionej szynki
  • 20 dag tartej mozzarelli
  • passata pomidorowa
Sposób przygotowania:
  • Na patelni rozgrzewamy 3-4 łyżki oliwy lub oleju i wrzucamy na niego drobno pokrojona cebulę. Smażymy do zeszklenia
  • Do zeszklonej cebuli dodajemy pokrojone pieczarki. Oprószamy solą i smażymy, aż z pieczarek odparuje płyn. Pod koniec smażenia dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek
  • Szynkę kroimy w kostkę
  • Każdy placek tortilli smarujemy passatą. Jedna połówkę posypujemy tartym serem, następnie nakładamy porcję pieczarek i posypujemy szynką. Na gore znów dajemy porcję tartego sera i tortillę składamy na pół. Można spiąć ją w jednym miejscu wykałaczką, żeby w trakcie zapiekania górna część nie unosiła sie do góry
  • Górę złożonej tortilli smarujemy passatą i posypujemy tartym serem. Ja zostawiłam jedna pieczarkę i pokroiłam ją w cienkie plasterki, które położyłam na serze
  • Złożone tortille układamy na blaszce i wkładamy do piekarnika na ok 10-15 minut, aby sie podgrzały a ser roztopił

Komentarze