Jajka faszerowane


Jajka faszerowane (1)



W naszym domu bardzo lubimy faszerowane jajka i przyrządzamy je nie tylko na Wielkanoc, choć na Święta Wielkanocne są obowiązkowym punktem menu. Mamy kilka ulubionych farszów, a dziś przedstawię jeden z nich. Raczej klasyczny i bez udziwnień.
Przepis na jajka faszerowane wędzonym łososiem znajduje się TUTAJ.


Składniki:
  • 5 jajek ugotowanych na twardo
  • 4 plasterki szynki
  • ok 2 łyżki majonezu
  • łyżeczka pikantnego ketchupu
  • biały pieprz
  • sól
  • warzywa do dekoracji

Sposób wykonania:
  • Jajka gotujemy na twardo. Studzimy w zimnej wodzie.
  • Ostudzone jajka kroimy równo na połówki. Delikatnie wyjmujemy żółtka, a połówki z białek układamy na półmisku.
  • Żółtka dokładnie rozcieramy, dodajemy bardzo drobno pokrojoną szynkę, łyżeczkę pikantnego ketchupu, sól oraz pieprz, a także majonez w takiej ilości, aby uzyskać farsz o odpowiedniej konsystencji (nie może być zbyt płynny). Wszystkie składniki dokładnie mieszamy.
  • Powstałą masą wypełniamy wgłębienia po żółtkach. 
  • Każde jajko dowolnie przystrajamy.

Komentarze

  1. i się zaczął sezon jajeczny :) ja też muszę coś z nich przygotować

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzis wlasnie zrobilam na kolacje i bardzo nam smakowaly :)
    Pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dawno nie robiłam faszerowanych jajek. Przypomniałaś mi, więc niedługo pewno coś zadziałam w tym kierunku:). Pozdrowienia A

      Usuń

Prześlij komentarz