czwartek, 11 lipca 2013

Duszona młoda kapusta zasmażana z koperkiem

Duszona młoda kapusta zasmażana z koperkiem



Trochę przydługawy ten tytuł, ale kapusta jest duszona i zasmażana jednocześnie, no i z dodatkiem koperku. Chciałam wszystko ując i tyle się tego nazbierało:) Młodą kapustę uwielbiam i robię różne jej wersje. Wczoraj w wariactwie przygotowywania przetworów dałam jeszcze radę zrobić kapustę z koperkiem. Do schabowego oczywiście. Taka kapusta ze schabowym to niebo w gębie. Przepis jest niezwykle prosty, a kapusta zachowuje swój smak i aromat, bo nie jest zbytnio katowana innymi dodatkami.
A klikając TUTAJ możecie znaleźć inne moje przepisy na dania z młodą kapustą!

Składniki:
  • główka młodej kapusty
  • pęczek koperku
  • 1 cebula
  • 1 liść laurowy
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • łyżka soku z cytryny
  • 2 łyżki oleju
  • 1,5 - 2  łyżki mąki ( w zależności od wielkości kapusty )
  • sól
  • pieprz
  • szczypta chili
Sposób przygotowania:
  • Kapustę obieramy z wierzchnich liści, tniemy na ćwiartki i dość drobno szatkujemy. Przekładamy do garnka i podlewamy ok 1,5 szklanki wody. Kapustę delikatnie solimy i gotujemy ( ok 7 - 8 min ) dość często ją mieszając
  • Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy posiekaną cebulę. Smażymy razem do zeszklenia
  • Następnie do cebuli dodajemy 1,5 - 2 łyżki mąki i chwile razem smażymy mieszając
  • Do cebuli z mąką dodajemy kapustę razem z wodą. Dokładnie mieszamy. Dodajemy liść laurowy, ziele angielskie i wszystko razem dusimy ok 10 - 15 minut. Po częściowym odparowaniu płynu można dusić pod przykryciem pamiętając jednak o mieszaniu kapusty od czasu do czasu
  • Pod koniec duszenia doprawiamy solą, pieprzem i szczyptą chili oraz sokiem z cytryny ( w zależności od upodobań 1 - 2 łyżkami ). Na sam koniec dodajemy drobno posiekany koperek, mieszamy i wyłączamy gaz
Inne przepisy z młodą kapustą znajdziecie TUTAJ.

36 komentarzy:

  1. super wlasnie zrobilam :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka kapustka jest najpyszniejsza na świecie. Też taką robię razem z kluskami na parze i białym sosem, jednak wersja z ziemniakami jest uniwersalna i świetnie pasuje takie połączenie. Ja właśnie przegląd robiłam, bo zastanawiam się co zrobić z koperkiem i tak wyszło, że najładniejsze zdjęcie wypadło na jeden z moich ulubionych blogów, czyli Twój :) Na zdjęciu bardzo ładnie ją ujęłaś. Pozdrawiam serdecznie - Julita.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Julito! Ja ostatnio tez postanowiłąm zrobic coś z mrożonym koperkiem i padło na sos koperkowo - chrzanowy. Cieszę się, że do mnie zaglądasz! :) Pozdrawiam Anika

      Usuń
  3. mniam!!! super przepis - właśnie zrobiłam taką na jutrzejszą niedzielę do tego śląskie kluski i pieczona szyneczka z ciemnym sosem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtam ja właśnie biorę się za robienie kapustki, Pozdrawiam

      Usuń
  4. Witam. Dziś właśnie będę robić kapustkę, przepis i zdjęcie zachęcają. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie smakować:) Pozdrawiam A

      Usuń
    2. właśnie dziś zrobiłam do roladek ze schabu , pyszna , pozdrawiam

      Usuń
  5. pyszna kapustka właśnie ją robię

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyjmij proszę słowa uznania od biesiadników oraz moje ciepłe podziękowanie za to, że mogłem "zabłysnąć w kuchni". Tej potrawy nie można spieprzyć!!! Mówię to z całą odpowiedzialnością jako mało obeznany z arkanami sztuki kuchennej. Parafrazując Biblię: Róbcie, a będzie Wam dane :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjmuję i bardzo się cieszę, że danie się udało i smakowało, no i że miałam malutki bo malutki, ale jednak wkład w to, że mogłeś "zabłysnąć" w kuchni:). Pozdrawiam i zapraszam do mnie po inne przepisy:). Anika

      Usuń
  7. Ja jak mam coś przygotować żonie to zaglądam właśnie tu.Dziś postanowiłem zrobić kapustke z koperkiem p.Aniki która pysznie prezentuje się ...zobaczymy jak będzie smakować ..dziękuje (młode ziemniaczki,kapusta z koperkiem ,kotlet mielony z grilla)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna. Ta cytryna daje cudny posmak.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszna! Moja pierwsza młoda kapusta i taki odjazdowy smak!
    Dzięki za przepis, zdecydowanie będzie do powtórzenia :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i zapraszam po inne przepisy:)

      Usuń
  10. Super :) moja pierwsza kapustka i zaraz zjem chyba wszystko ;D..........a miało być do jutrzejszego obiadu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że kapusta się udała i smakuje. Życzę smacznego!:)

      Usuń
  11. Wspaniały smak...co tylko skończyłam jej gotowanie....będę często u Ciebie gościć, gdyż inne przepisy są bardzo kuszące i napewno równie apetyczne jak dzisiejsza kapustka....pozdrawiam cieplutko z drugiej półkuli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przepis na kapustę przypadł Ci do gustu. I zapraszam do korzystania z innych przepisów. Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Właśnie zabieram się za zrobienie kapustki, przepis zachęcił, poza tym najlepiej opisany sposób przyrządzenia jaki znalazłam, jasno i przejrzyście ;) Za parę chwil dam znać jak wyszło :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszneeeeeeeeeeee,moja pierwsza kapusta! dzięki Tobie na 10! :)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłe, że kapusta wg mojego przepisu posmakowała i Tobie. Zapraszam do mnie po inne przepisy. Może jeszcze coś przypadnie Ci do gustu:)

      Usuń
  14. Ja dodałam 2 cebulki i pomidora bez skórki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam taką młodą kapustę, a widać że i chrupiąca jeszcze jest według tego przepisu dlatego spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  16. My wolimy prostszy wariant, bez zasmażania, jest trochę łagodniejsza dla żołądka :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja dodałam jeszcze koncentratu, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mniam :)) tylko bez cebuli,chili i mąki ale za to z białą papryczką.

    OdpowiedzUsuń
  19. Kapustka...pycha,palce lizac,wspsniały przepis....musze jeszcze zajrzec do innych twoich przepisow.

    OdpowiedzUsuń