Udziec z indyka pieczony w rękawie

Udziec z indyka pieczony w rękawie







    Pieczony udziec z indyka to pyszne mięso, które po zdjęciu skórki i bez sosu jak najbardziej nadaje się też dla osób na diecie. Mięso jest bardzo smaczne, a odpowiednio przygotowane zachwyca swym smakiem i aromatem. Ja upiekłam ponad kilogramowy kawałek udźca pokrytego skórą, którą zjada z największą chęcią mój mąż. Dla innych pozostaje aromatyczne, mięciutkie mięso.
Mięso jest soczyste i dlatego można go zjadać z ziemniakami i surówką, ale  amatorzy domowych sosów mogą sobie przygotować do mięsa sos pieczeniowy z płyny powstałego w czasie pieczenia. Na dole podaję przepis. 

Składniki:
  • 1,2 kg udźca z indyka
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 1,5 łyżeczki słodkiej mielonej papryki
  • 0,5 łyżeczki ostrej papryki
  • 1/4 łyżeczki pieprzu
  • łyżka musztardy
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1/5 szklanki oleju
  • rękaw do pieczenia
Sposób przygotowania:
  •  Przygotowujemy marynatę: olej mieszamy z musztardą, przeciśniętym przez praskę czosnkiem i pozostałymi przyprawami
  • Mięso myjemy i osuszamy, a następnie przekładamy do miski z marynatą. Dokładnie nacieramy mięso, również pod skórą. Pozostawiamy na kilka godzin w lodówce
  • Przygotowany kawałek rękawa spinamy z jednej strony. Z drugiej wkładamy do niego mięso skóra do góry. Pozostałą w misce marynatę polewamy mięso. Spinamy rękaw i wstawiamy do nagrzanego do 190 stopni piekarnika
  • Mięso pieczemy ok 2 godzin na ustawieniu góra - dół na środkowym poziomie piekarnika
  • Po wyjęciu rękaw przekrawamy od góry, a mięso przekładamy na półmisek. Zgromadzony w rękawie płyn z pieczenia można zlać i przygotować z niego smaczny sos. Płyn zlewamy do naczynia cedząc go przez sito. Dodajemy szklankę wody i zagotowujemy. Sos zagęszczamy łyżką śmietany rozmieszaną z niecałą łyżką mąki i niewielką ilością wody
 

 

 

Komentarze

  1. wspaniały na obiad ale i na kanapki jako wędlina :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super soczyście i smakowicie wygląda ten udziec. Ale bym zjadła takie mięsko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie wyjęłam z piekarnika. Zgrzeszylam, bo Wigilia. Pyyyycha. Dziękuję za przepis. Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Udziec wyszedł rekreacyjnie. Mięso soczyste, delikatne. Przepis super. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis , już po raz kolejny mniam , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis mięsko soczyste. Robiłam x2. Zniknęło w jeden dzień

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacja! Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Palce lizać przepis mniam ,dziękuję drugi raz robiłem cudo ! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis. Pieklam kilka razy. Zawsze wychodzi bardzo smaczne mięsko 👍😀

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubimy mięsko z udzca i dość często robię ,ale z tego przepisu to rozkosz podniebienia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Do sosu proponuję dodać otarta skórkę z pomarańczy i wyciśnięty sok. Po zagotowaniu niezapomniany, świąteczny zapach i smak.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zagubiłam swój sprawdzony przepis,chyba więc skuszę się na ten.Odpowiada mi zestaw przypraw.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzisiaj robię drugi raz. Pierwszy robiłem kilka tygodni temu i wyszło rewelacja. 2 duże kawałki. Sos przepyszny ale sam wywar z pieczenia. Stałem się fanem przepisów Ani. Zrobiłem już wiele pysznych potraw

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniały przepis, często do niego wracam:) Marta

    OdpowiedzUsuń
  15. Robię to danie kolejny raz.Jest przepyszne. Polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz