Leniwe pierogi

Leniwe pierogi

 

 
Prosty przepis na dobre danie. Leniwe pierogi, na które w moim domu mówi się też kopytka, choć nie do końca jestem przekonana, czy są to nazwy dla tych samych klusek. 
Ja w każdym razie przyrządzam je z twarogu, ugotowanych ziemniaków, jajka i niewielkiej ilości mąki. A podaję na słodko polane stopionym masełkiem ze zrumienioną tartą bułką.
Są mięciutkie i delikatne, same rozpływają się w ustach. Nawet mój mąż, który nie przepada za obiadami na słodko i w ogóle za słodkim, to te kluseczki wcina, aż mu się uszy trzęsą:)


Składniki ( na 4 porcje):

  • 500g półtłustego twarogu
  • 3 duże ugotowane ziemniaki
  • 2 jajka
  • 15 dkg mąki pszennej
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • kilka łyżek mąki pszennej do oprószenia stolnicy
  • szczypta soli
  • 100 g masła
  • 5-6 łyżek tartej bułki
  • cukier do posypania gotowych klusek
Sposób wykonania:
  • W lekko osolonej wodzie gotujemy ziemniaki. Odcedzamy i studzimy
  • Przez maszynkę do mielenia przepuszczamy ser i wystudzone ziemniaki
  • Do masy ziemniaczano-serowej dodajemy 2 całe jajka. Wsypujemy obydwa rodzaje mąki i szczyptę soli. Zarabiamy ciasto ( ja wyrabiam go w misce )
  • Stolnicę oprószamy mąką i odrywając po kawałku ciasta rolujemy wałki o średnicy ok. 2 cm. Lekko spłaszczamy dłonią i tępą stroną noża robimy na spłaszczonym wałku wzorek w postaci kratki
  • Z wałków  odkrawamy romby o szerokości 1,5 - 2 cm
  • W dużym garnku zagotowujemy lekko osoloną wodę i wrzucamy do niej partiami kluseczki. Czekamy do wypłynięcia i gotujemy jeszcze chwilę. Odcedzamy ( ja wyjmuję łyżką cedzakową ) 
  • Na talerzu polewamy stopionym masłem z przyrumienioną na nim tartą bułką i posypujemy cukrem

Komentarze