Meksykańska tortilla

Meksykańska tortilla




    Dania meksykańskie w naszym domu bardzo się lubi. Do ulubionych dań należy zupa meksykańska, risotto po meksykańsku czy też meksykańskie buritto. Teraz przyrządziłam tortillę, która tez regularnie gości na naszym stole. Jej przygotowanie nie jest pracochłonne, a smakuje wyśmienicie.
Do przygotowania tortilli potrzeba kilka placków - ja kupuję gotowe, bo szkoda mi czasu na pieczenie ich. Poza tym trochę warzyw i pierś z kurczaka. No i oczywiście sosy: czosnkowy i meksykański - czerwony ostry.
 

 



Składniki ( na 4 tortille )
  • 3 pojedyncze piersi z kurczaka
  • przyprawa do kurczaka, może być meksykańska, ja daję przyprawę złocistą
  • 2 - 3 łyżki oleju do smażenia kurczaka
  • jeden duży ogórek wężowy
  • 2 pomidory
  • sałata lodowa
  • papryka czerwona
  • czerwona cebula
  • 4 cienkie plasterki sera żółtego
  • sos czosnkowy
  • sos meksykański 
  • ew. kilka wykałaczek do spięcia placków
Sposób wykonania:
  • Piersi z kurczaka umyć, osuszyć i pociąć na mniejsze kawałki. Obtoczyć w przyprawie złocistej i usmażyć na oleju
  • Przygotować warzywa: ogórka pokroić w półplasterki, pomidory pokroić na małe kawałki; paprykę pokroić w kostkę, a cebulę na wiórka - wszystko wymieszać - nie przyprawiać
  • Kilka liści sałaty lodowej umyć i osuszyć
  • Tortille podgrzewać wg instrukcji na opakowaniu, układać na każdej liście sałaty, plasterek sera żółtego i zwijać w rożek. Można spiąć wykałaczką. W każdym rożku umieszczać warstwami: warzywa - mięso - sosy - warzywa - mięso - sosy ( z ilością sosów należy uważać, bo są bardzo ostre )
 

Komentarze

  1. jaka pyszna! akurat na obiad by się nadała^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę zrobić! Uwielbiam tortille :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja za to uwielbiam tortille, wszyscy w mojej rodzinie je uwielbiają dlatego też jadamy ją dość często :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pyszniutka tortilla,właśnie w Lidl dni meksykańskie i chcę zrobic to danie.

    OdpowiedzUsuń
  5. aż mi zaburczało w brzuchu, wszystkie składniki które uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jednak wolę zrobić placki sama bo to się smaży tylko 2 min z każdej strony nawet mniej, więc nie jest to czas strasznie cenny a za marne grosze mam 15 tortilli :) Bardzo lubię to danie, mój chłopak i rodzina, znajomi. Dziś zrobię 15 i będzie na 3 dni :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz