Zupa pomidorowa z ryżem i mięsem

Zupa pomidorowa z ryżem i mięsem



                                                                                                                         
            Ostatnio mam cug na zupy, tak więc dziś kolejna z moich zupek.
Zupa pomidorowa z mięsem jest bardzo szybka w przygotowaniu i bardzo sycąca. Dla niejadków starczy za dwa dania.
Do zupy wykorzystałam przecier, który sama zrobiłam ubiegłego lata.
Zupę pomidorową jada się u nas w dwóch wersjach. Ja wolę pomidorówkę bez śmietany, a mój mąż woli ją okraszoną śmietaną, więc tak też jadamy. 

Składniki: ( na 4 porcje )
  • 1,5 litra soku pomidorowego lub 1 litr przecieru własnej roboty( rozcieńczyć do 1,5 litra )
  • 250 g mielonej wołowiny
  • 1 cebula
  • 120 gram ryżu
  • 1 marchewka
  • kawałeczek selera
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki oliwy
  • szczypta pieprzu cayenne
  • natka koperku
  • ewentualnie śmietana
Sposób wykonania:
  • Cebulę obrać i drobno pokroić
  • Marchewkę oskrobać i pokroić w cienkie słupki
  • Obrać kawałeczek selera
  • Ryż opłukać na sitku i odsączyć
  • Mięso zmielić
  • Na patelni rozgrzać oliwę. Podsmażyć na niej cebulę, a następnie dodać zmielone mięso i ryż. Wszystko razem smażyć ok. 5 minut często mieszając ( ryż może przywrzeć do patelni )
  • W garnku zagotować sok lub rozcieńczony przecier pomidorowy. Dorzucić marchewkę i seler. Dodać mięso z ryżem i cebulą. Doprawić solą i gotować pod przykryciem ok 20 minut
  • Pod koniec gotowania zupę doprawić szczypta pieprzu i pieprzu cayenne
  • Rozlana na talerze zupę doprawić drobno posiekaną natką koperku, a jeśli ktoś lubi można dodać do zupy łyżkę śmietany

Komentarze

  1. Moja ulubiona pomidorowa z ryżem. Nie jadłam nigdy ze zmielonym mięsem.. Ciekawe. Ja zawsze rozdzielam na włókienka.
    Polecam dodanie zamiast ryżu .... kukurydzy..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę musiała spróbować z kukurydzą, bo nigdy nie jadłam takiego połączenia. Ze zmielonym mięsem robię od czasu do czasu. Zdecydowanie częściej pomidorową z samym ryżem. Teraz w zimowy czas gotuje się bardziej sycące dania, więc pomidorówkę gotuję często z mięsem. Pozdr

      Usuń
  2. Takiej pomidorówki jeszcze nie jadłam, a najbardziej lubię klasyczną pomidorową z makaronem, lub tą z pieczonych pomidorów. Istna rewelka!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz