Pierogi z suszonymi śliwkami

Pierogi z suszonymi śliwkami


 
Bardzo lubię suszone owoce, a w szczególności suszone śliwki, tak więc w mojej kuchni nie może zabraknąć przysmaków z ich użyciem. Wczoraj natrafiłam w sklepie na suszone śliwki i od razu przyszły mi na myśl pierogi nadziewane tymi pysznymi owocami. Jak pomyślałam tak też uczyniłam i oto są! Pierogi z suszonymi śliwkami obsypanymi aromatycznym cynamonem w mięciutkim cieście polane stopionym, lekko zrumienionym masłem i posypane cukrem. Bardzo smaczne!
Nie podaję dokładnej ilości śliwek ani maki na ciasto, bo każdy robi tyle, ile mu pasuje. Z jednej śliwki wychodzi jeden pierożek.

Składniki:

Na ciasto : mąka, gorąca woda ( tyle, aby dało się wyrobić elastyczne ciasto; część zwykłej mąki można zastąpić mąką kukurydzianą ( ok 1/5 całości ), a ciasto będzie miało ładny kolor i będzie smaczniejsze ), szczypta soli

Na farsz: suszone śliwki, cynamon

Dodatkowo: masło i cukier

Sposób wykonania:
  • Przynajmniej 12 godzin przed lepieniem pierogów śliwki opłukać w ciepłej wodzie, a następnie zalać je przestudzoną, przegotowaną wodą 
  • Z mąki i wody zagnieść elastyczne ciasto
  • Moczone w wodzie śliwki odcedzić i dokładnie odsączyć z wody. Oprószyć je cynamonem
  • Z ciasta odcinać kawałki i cienko je rozwałkowywać. Foremką wykrawać kółka o średnicy 5 - 6 cm. Do środka wkładać po jednej śliwce i zlepiać
  • W garnku zagotować wodę. Lekko osolić i wrzucać partiami pierogi. Gotować od zagotowania 3 minuty
  • Wyjmować łyżką cedzakową. Polewać stopionym, lekko przyrumienionym masłem i posypywać cukrem

Komentarze

  1. Zachęcająco wyglądają! Mam coraz większą ochotę na pierogi na słodko! A z suszonymi śliwkami chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, bo są na prawdę smaczne. Dla mnie klasyka pierogów na słodko to pierogi z serem, z jabłkami i z borówkami. Bo takie robiła moja mama, ale robię tez kilka innych rodzajów, np ze śliwkami i to z tymi suszonymi i ze świezymi! Pozdrowienia:)

      Usuń
  2. Takie pierogi są przepyszne. Moje dzieci przepadają za nimi. Przepisy i zdjęcia bardzo apetyczne:) Mój ulubiony blog.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubie Twoj blog i ciesze sie ze sie na niego natknelam. Przepisy sa super i na pewno z nich skorzystam! Wesolych Swiat!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz