Zupa z dyni

Zupa z dyni



Zupa z dyni zagościła już na naszym stole w tym sezonie drugi raz. Dziś przepis na tę smaczną i sycącą zupę. Wiem, wiem, ostatnio u mnie dość nudno. Wciąż dyniowo, ale cóż ... nadszedł taki czas, że dynie kuszą na bazarze i po każdej wizycie na targu w domu przybywa dyń, więc i przepisy z dynią będą się u mnie pojawiać przez jakiś czas. Staram się wykorzystać ten czas i korzystać z tego pysznego warzywa jak najwięcej. Wiem, że nie wszyscy wykorzystują dynię w swojej kuchni. Może dzięki moim przepisom zachęcę kogoś do skorzystania z tego dobrodziejstwa jesieni, jakim jest dynia. I wtedy uznam to za zasługę. Bo dynia jest nie tylko smaczna, ale i zdrowa, dietetyczna i zawiera masę substancji mineralnych ważnych dla naszego organizmu. Jest warzywem niskokalorycznym, a z drugiej strony jej wartość odżywcza  jest duża. Tak więc potrawy z jej udziałem są dość sycące.

Składniki:
  • 1 marchewka
  • 1 plaster selera
  • 1 por ( biała część )
  • 2 - 3 duże ziemniaki
  • 3 szklanki musu z dyni ( przepis TUTAJ )
  • sól
  • pieprz cayenne ( szczypta )
  • biały pieprz
  • 2-3 łyżki oleju
Sposób wykonania:
  • Warzywa obieramy. Marchewkę kroimy w półplasterki, ziemniaki w dość drobną kosteczkę, podobnie jak seler. Por kroimy w półplasterki
  • W garnku rozgrzewamy olej i wrzucamy do niego pokrojone warzywa. Smażymy ok 10 - 15 minut często mieszając. W międzyczasie delikatnie solimy ( warzywa szybciej zmiękną )
  • Podsmażone warzywa zalewamy gorącą wodą ( ok 1,5 litra ) i gotujemy do całkowitej miękkości warzyw
  • Do gotujących się warzyw dodajemy mus z dyni zrobiony wg przepisu TUTAJ i chwilę razem gotujemy
  • Zupę doprawiamy wg uznania solą, białym pieprzem i pieprzem cayenne 
 

Komentarze

  1. Oj kusisz Aniko, kusisz :)
    przyznaję, że w życiu nie jadłam dyni, nie mam pojęcia jak smakuje, ale kolor tej zupy jest obłędny :)
    w każdym sklepie uśmiechają się do mnie dynie, więc chyba wykorzystam któryś z Twoich przepisów, by w końcu przekonać się jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najwyższa pora spróbować dyni!! Można ją przyrządzać na wiele różnych sposobów, na słodko i na ostro. I można z niej wyczarować bardzo wiele różnych potraw: od racuszków, placuszków, ciast z dodatkiem dyni po zupy i marynaty. Niedługo podam przepis na słodkie racuszki.I zapraszam do odwiedzin mojego bloga i korzystania z przepisów! :)

      Usuń
  2. wersja wytrawna zupki mnie kusi, do tej pory robiłam na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam! Uwielbiam zupke z dyni. U mnie w formie "kremu"-wszystko blenderuje. Z dodatkiem lyżeczki curry:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam zupę z dyni, mogłabym taką jeść całą jesień! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz