Kotlet drobiowy w serowej panierce

Kotlet drobiowy w serowej panierce



 
Kotlety wszyscy znamy, przyrządzamy i wszystkim smakują. Ja częściej przyrządzam schabowe niż drobiowe, choć chyba wolę kotlety drobiowe. Zazwyczaj, tak na szybko, przygotowuję je w zwykłej panierce ( mąka, jajko, tarta bułka ), choć czasem zdarza mi się wymyślić też coś innego, ale to wówczas, gdy mam więcej czasu na kuchenne wydziwiasy. Tak też było ostatnio. Upiekłam kotlety drobiowe w megaserowej panierce. Panierka wychodzi przepyszna. Kotleciki obtaczamy w jajeczno-serowo-mącznym cieście i smażymy na oleju. Na drugi dzień pozostałe kotleciki odgrzałam w piekarniku w 220 stopniach i też były bardzo smakowite, jeśli nie bardziej niż pierwszego dnia.
Uwaga ! Nie denerwować się w trakcie obtaczania kotletów - surowe ciasto jest trochę klejące:-)

 

Składniki:
  •  podwójna pierś z kurczaka
  •  10 dag sera gouda
  • 5 dag sera radamer
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 jajka
  • łyżeczka czerwonej papryki
  • łyżeczka przyprawy do kurczaka ( ja użyłam Przyprawy Złocistej do Kurczaka z Kamisa - nie reklamuję, po prostu od lat jej używam, bo nam bardzo spasiła )
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżka wody
  • olej do smażenia
Sposób przygotowania:
  • Mięso kroimy na porcje i delikatnie rozbijamy. Oprószamy papryką
  • Przygotowujemy ciasto do panierowania kotlecików: do rozkłóconych jajek  dodajemy oba rodzaje mąki i olej. Wszystko dokładnie roztrzepujemy za pomocą trzepaczki rózgowej, a następnie dodajemy ser starty na tarełku o małych oczkach. Dodajemy 2 łyżki wody i przyprawy i wszystko mieszamy
  • W tak przygotowanym cieście zanurzamy kotlety i wkładamy je na rozgrzany olej. Smażymy z obu stron na niewielkim ogniu do ładnego zrumienienia kotletów

Komentarze

  1. Ciekawe urozmaicenie zwykłej potrawy. Smakowicie wyglądają kotleciki w tej panierce :)
    Pomysł do wypróbowania :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na kotleta, a raczej na smakowitą panierkę :-) muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. super przepis ... wzbogaciłem go w pół łyżeczki kurkumy i pół łyżeczki chili ... odjazd ...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz