Rogaliki półfrancuskie z marmoladą różaną

Rogaliki półfrancuskie z marmoladą różaną




Rogaliczki wychodzą przepyszne, że jadłoby się je non stop do ostatniego na talerzu. Napełniłam je marmoladą śliwkową wymieszaną pół na pół z ucieranymi płatkami róży. Spróbujcie, bo są doskonałe. Ciasto bez cukru. Słodycz pochodzi z marmoladki i ewentualnie posypki cukrowej. Mi z podanej ilości składników wyszło ok 80 rogalików ( niewielkich ). Piekłam je na dwa razy. Na blaszce mieściło mi się na raz ok 40 sztuk tych pysznych ciasteczek.

 

Składniki:
  • 300 g mąki pszennej
  • 250 g margaryny
  • 3 żółtka
  • 125 g śmietany
Dodatkowo: ok 6 - 7 łyżek marmolady ( ja połączyłam pół na pół powidło śliwkowe z ucieranymi płatkami róży, cukier do posypania rogalików ( ja użyłam cukru - gruba rafinada ), białko jajka do smarowania rogalików

Sposób wykonania:
  • Składniki na ciasto szybko zagnieść i koniecznie schłodzić w lodówce
  • Przygotować marmoladę do nadziewania rogalików: połączyć w proporcji 1:1 powidła śliwkowe i płatki róży ucierane z cukrem
  • Blachę formy wycielić papierem do pieczenia
  • Ciasto podzielić na 3 części i po kolei rozwałkowywać na dość cienkie ciasto najlepiej na kształt prostokąta. Tak rozwałkowane ciasto dzielimy na pasy o szerokości ok 6 - 7 cm, a te z kolei tniemy na trójkąty ( zdjęcie na dole posta ).
  • U podstawy trójkącika nakładamy po troszkę powidła ( ja za pomocą dwóch malutkich łyżeczek ) i zwijamy od podstawy formując na kształt rogalika. Marmolady nie może być za dużo, bo wypłynie w trakcie pieczenia. Rogaliki układamy na blaszce
  • Białko nieco roztrzepujemy widelcem i smarujemy nim rogaliki. Każdy posypujemy cukrem - u mnie cukier gruba rafinada
  • Rogaliki wstawiamy   do piekarnika nagrzanego do 210 stopni i pieczemy ok 20 minut, aż uzyskają złocisty kolor
 

Komentarze

Prześlij komentarz