Dżem ananasowy

Dżem ananasowy


Bardzo lubię ananasa, więc postanowiłam sobie zrobić kilka słoiczków dżemu z tego pysznego owocu teraz, gdy ananasy nie są drogie. Użyłam 1,5 ananasa, bo połówkę użyłam do koktajlu.
Dżem przygotowałam z pomocą naturalnej pektyny jabłkowej. Więcej o tej żelującej substancji pisałam TUTAJ
Dojrzały ananas jest bardzo słodki, więc  dodawanie dużej ilości cukru sprawiłoby, że z dżemu zrobiłby się niezjadliwy słodki ulep. Dodajemy go więc w minimalnej ilości, oczywiście jak ktoś lubi bardzo słodkie konfitury może go dodać więcej. Ja zawsze ograniczam cukier i jakoś mi się te moje przetwory nie psują. 




Składniki:
  • 1,5 ananasa
  • 50 g cukru ( 100 g jak ananas nie jest bardzo dojrzały )
  • 15 g pektyny jabłkowej
Sposób wykonania:
  • Ananasa obieramy i usuwamy stwardniały środek. Owoc kroimy na drobne kawałki i wkładamy do garnka.
  • Za pomocą blendera rozdrabniamy ananasa, ale tak by pozostało sporo większych kawałków
  • Garnek z ananasem podgrzewamy i gotujemy kilka minut, aby odparował nadmiar wody, a następnie dosypujemy cukier zmieszany z pektyną. Mieszamy i dalej gotujemy, aż dżem zgęstnieje, a następnie przelewamy do wysterylizowanych, gorących słoiczków, zakręcamy i pasteryzujemy ok 10- 15 minut 
Sterylizacja słoików: umyte i wypłukane słoiki i przykrywki wstawiamy do piekarnika i nastawiamy go na 110 stopni. Od momentu osiągnięcia przez piekarnik wymaganej temperatury sterylizujemy słoiki i przykrywki ok 10 - 15 minut. Ze słoików i przykrywek powinna całkowicie odparować woda

Komentarze

  1. Dżemu z ananasa i to domowego jeszcze nie widziałam. Musi być przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Także bardzo lubię ananasa, ale przetworów z nim jeszcze nie próbowałam robić. Do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie robiłem dzemów (jakoś nie pociąga mnie to)... ale jeśli zrobię to ananasowy będzie pierwszym moim wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały :-) z chęcią bym się wymieniła jakimś słoiczkiem za ananaska :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. ananasowego jeszcze nie robiłam, muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie jadłąm dżemu ananasowego :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz