Młody bób z fasolką szparagową, boczkiem i kiełbasą. Potrawka z bobu na obiad

Młody bób z fasolką szparagową, boczkiem i kiełbasą
Potrawka z bobu na obiad




 
Już pojawił się pierwszy w tym sezonie bób. Lubimy go, więc nie bacząc na cenę kupiłam kilogramowy woreczek młodego bobu i postanowiłam od razu go ugotować. Ale aby coś urozmaicić wymyśliłam sobie danie kilkuskładnikowe. Sycące, smaczne i takie, które jadamy rzadko, więc z tym większą przyjemnością zostało zjedzone. 
Ja bobu z łupek nigdy nie obierałam i nie będę obierać. W takiej wersji smakuje mi najbardziej. Tak zostałam nauczona jeść bób, a zresztą, właśnie w łupince jest najwięcej składników odżywczych, z których nasz organizm może wyciągnąć najwięcej korzyści. Wiem, że dla niektórych jedzenie z łupinkami jest nie do pomyślenia, ale u nas była taka tradycja, tak się nauczyłam i inaczej bobu nie jadam. Ale jeśli komuś łupinka przeszkadza zawsze może się pobawić w jej zdejmowanie. 



Składniki: ( 4 - 5 porcji )
  • 1 kg bobu
  • 3 - 4 duże pomidory ( raczej miękkie )
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 cebule dymki ( biała część )
  • 25-30 dag żółtej fasolki szparagowej
  • pęto ulubionej kiełbasy ( u mnie swojska )
  • 25 dag chudego boczku
  • pół pęczka koperku
  • sól
  • pieprz
  • 2 łyżki oleju
Sposób wykonania:
  •  Bób gotujemy do miękkości w osolonej wodzie
  • W osobnym garnku gotujemy fasolkę szparagową pokrojoną w krótsze części
  • Na głębokiej patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy na niego przeciśnięty przez praskę czosnek. Chwilę smażymy i dodajemy drobno posiekaną cebulkę. Mieszamy i smażymy aż cebula zmięknie
  • Następnie do cebuli dodajemy sparzone, obrane ze skórki i drobno posiekane pomidory
  • Całość solimy, doprawiamy pieprzem i smażymy, aż pomidory zmiękną , rozpadną się i odparuje z nich nadmiar płynu
  • Boczek kroimy w kostkę i smażymy na patelni. Na osobnej ( lub tej samej - jak kto woli ) patelni podsmażamy kiełbasę pokrojoną w półplasterki
  • Koperek siekamy
  • Do pomidorów dodajemy odcedzony bób i fasolkę szparagową. Mieszamy. Dodajemy skwarki z boczku i podsmażoną kiełbasę ( ja bez wytopionego tłuszczu ). Dodajemy koperek i wszystko mieszamy
  • Potrawę podajemy solo
 

Komentarze

  1. Narobiłaś mi smaku na taką potrawkę! Musi być przepyszna i tak super się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo oryginalna potrawa ;) Zapewne smakowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. podoba mi się ta potrawka, chętnie bym zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo smakowicie spróbuje zrobić bo patrząc na tą potrawkę nabrałam chęci na jej zrobienie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajny jednogar, pyszny i sezonowy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz