Deser z malinami

 Deser z malinami





   U nas wysyp malin, więc co chwilę lądują w słoikach lub wykorzystuję na bieżąco, do ciast, deserów i kompotów. Dziś zrobiłam bardzo szybki deser z kaszą manną. Kto lubi grysik to na pewno mu posmakuje. Nie dosładzam zbyt tego deseru, jak dla nas jest wystarczająco słodki. Ale jeśli ktoś lubi bardziej słodkie można do mleka dodać 2 łyżki cukru, a i sos można posłodzić. Dla mnie jest to zbyteczne. 

Składniki:

  • 400 ml mleka ( można dać pół na pół z kokosowym )
  • 4 łyżki grysiku
  •  1 łyżka wiórków kokosowych drobnych
  • 1 płaska łyżka cukru
  • 1 łyżeczka masła
  • szklanka malin
  • 150 ml wody
  • 2 łyżki kisielu ( u mnie gorący kubek z przeznaczeniem dla dzieci, dałam proszek o smaku pomarańczowym )
Sposób przygotowania:
  • Zagotowujemy mleko z łyżką cukru i łyżką wiórków oraz z masłem. Do gotującego się mleka wsypujemy grysik i mieszamy, aby nie było grudek. Gotujemy aż do momentu, aż kaszka zgęstnieje
  • Gorącą kaszkę przelewamy do pucharków
  • W małym garnku zagotowujemy wodę z malinami i gotujemy chwilę, aż maliny się rozpadną, mieszamy, a następnie do malin dodajemy dwie łyżki proszku kisielu i mieszamy, aby się zagotował ( choć w przypadku gorącego kubka nie jest to wymagane, należy go tylko wsypać do gorącej wody i wymieszać na gładko )
  • Sos malinowy przelewamy do pucharków na grysik. Można jeść na ciepło lub zimno. Pyszny w obu wersjach

Komentarze

Prześlij komentarz