Placki z dyni i ziemniaków

 Placki z dyni i ziemniaków



       Placki z dyni i ziemniaków smakują doskonale, znikają błyskawicznie. Można je jeść solo, z dodatkiem sosu jogurtowego bądź jako dodatek do sosów mięsnych czy grzybowych z surówką. Dziś podałam placki dyniowo-zimniaczane tylko z lekko doprawionym jogurtem. Są bardzo sycące, ale też niebezpiecznie smaczne. Warto wypróbować.

Składniki:

  • 700 g ziemniaków ( po obraniu )
  • 400 g dyni ( po obraniu ze skórki i pozbawieniu środka z pestkami )
  • 2 duże jajka
  • 1 mała cebula ( ja dałam dwie małe szalotki )
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki soli ( lub mniej, jeśli nie chcemy zbyt pikantnych placków )
  • olej do smażenia
Sposób przygotowania:
  • Dynię obieramy ze skórki i ścieramy w maszynce lub na tarełku na małych oczkach. Podobnie ziemniaki
  • Cebulę drobno kroimy, czosnek przeciskamy przez praskę i dodajemy do ziemniaków i dyni
  • Wbijamy dwa jajka oraz dajemy oba rodzaje mąki
  • Doprawiamy solą i pieprzem. Wszystko dokładnie mieszamy
  • Na patelni ( ja smażyłam na dwóch patelniach równocześnie ) rozgrzewamy olej i kładziemy na nim ciasto na placki. Na jednego placka wystarcza jedna kopiasta łyżka ciasta, które rozprowadzamy równomiernie tworząc okrągły bądź owalny placek. Smażymy po kilka minut z każdej strony do łądnego zrumienienia na średnim ogniu
  • Placki po upieczeniu odsączamy na ręcznikach papierowych
  • Podajemy np z sosem jogurtowym ( kubek jogurtu naturalnego, sól, pieprz i ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę, zielone pędy szalotki )

Komentarze

  1. Bardzo duże zaskoczenie! Do placków ziemniaczanych dodaję cukinię, ale nie próbowałam z dynią. Mam mus z zamrażarce, warto spróbować!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz