Kotlet drobiowy w serowej panierce

 Kotlet drobiowy w serowej panierce



          Kotlet drobiowy to klasyka na naszych stołach. Postanowiłam nieco go urozmaicić dodając z każdej strony rozbitego mięsa plasterek sera żółtego, a potem dopiero panierowałam. Ser wtopił się w panierkę i wyszły na prawdę pyszne kotlety drobiowe, które podałam z mizerią. Będziemy na pewno powtarzać.

Składniki:

  • podwójna pierś z kurczaka
  • kilka plasterków sera żółtego
  • 2 jajka
  • mąka
  • bułka tarta
  • sól
  • pieprz
  • słodka mielona papryka
  • olej do smażenia
Sposób wykonania:
  • Pierś z kurczaka kroimy w poprzek na ok 2 centymetrowe plastry mięsa, które rozbijamy delikatnie za pomocą tłuczka
  • Każdy kawałek mięsa solimy, doprawiamy pieprzem i słodką papryką w proszku
  • Przygotowujemy ser żółty: Plastry sera ( ja użyłam gotowego sera w plastrach ) kroimy na kawałki, które wielkością będą odpowiadać wielkości kotleta. Musimy ich mieć dwa razy więcej niż kotletów, bo każdy kawałek mięsa okładamy serem z dwóch stron
  • Tak przygotowane mięso obtaczamy najpierw w mące, potem w roztrzepanym jajku, a na koniec w tartej bułce
  • Smażymy na rozgrzanym oleju na średnim ogniu na złoty kolor z każdej strony
  • Podajemy z ryżem bądź ziemniakami i ulubioną surówką


Komentarze