Krążki cukinii w serowej panierce

 Krążki cukinii w serowej panierce


        Panierowane krążki cukinii wzbogaciłam dodaniem plasterka sera żółtego pod zwykłą panierkę. Zwykłe panierowane krążki cukinii są pyszne, a z serem jeszcze smaczniejsze. Cukinię podałam jako dodatek do obiadu, ale czasem smażę ją po prostu jako przekąskę, bo wszystkim domownikom bardzo smakuje. 

Składniki:

  • 1 młoda cukinia
  • 2 jajka
  • sól, pieprz
  • kilka łyżek mąki
  • kilka łyżek bułki tartej
  • kilka plasterków sera żółtego
  • olej do smażenia
Sposób wykonania:
  • Cukinię myjemy, osuszamy, obcinamy końcówki i kroimy na plasterki ( 6-7 mm )
  • Plasterki oprószamy solą, chwilę odczekujemy, aby puściły nieco soku, wówczas ser łatwiej przylgnie do cukinii
  • Rozbijamy jajka, delikatnie solimy i doprawiamy pieprzem. Dokładnie roztrzepujemy
  • Z plastrów sera wycinamy ( ja za pomocą foremki do ciasteczek, ale można za pomocą np kieliszka ) kółeczka odpowiadające wielkością krążkom cukinii. Ja dawałam ser z jednej strony cukinii, ale można też obłożyć cukinię serem z dwóch stron
  • Na każdy krążek nakładamy ser, a następnie obtaczamy ze wszystkich stron w mące, następnie w jajku, a na koniec w bułce
  • Smażymy na dość dużej ilości oleju na złoty kolor z każdej strony
  • Odsączamy na ręczniku papierowym
  • Podajemy jako przekąskę lub jako dodatek do dań głównych 

Komentarze