Kompot z agrestu i truskawek na zimę

 Kompot z agrestu i truskawek na zimę

      

 U mnie trwa przetwarzanie owoców lata, Tym razem w kompocie agrest połączyłam z truskawkami. Taki kompot robiła na zimę moja mama, więc to dla mnie smak dzieciństwa i kilku słoików tego pysznego kompotu nigdy nie może u mnie zabraknąć na półce w spiżarni. 

Składniki:

  • agrest i truskawki ( pół na pół )
  • cukier ( w ilości 3 płaskie łyżki na szklankę wody )
  • woda
Sposób wykonania:
  • Agresty myjemy i oczyszczamy z ogonków i szypułek
  • Truskawki myjemy i usuwamy szypułki
  • Wysterylizowane słoiki napełniamy owocami w proporcji pół na pół: ja na dno daję agrest, na górę truskawki. U góry zostawiamy ok 2 cm wolnej przestrzeni
  • Owoce zalewamy syropem wykonanym w proporcji: szklanka wody + 3 łyżki cukru. Na jeden słoik o pojemności 0,75 potrzeba niepełną szklankę syropu. Syrop zagotowujemy i chwilę gotujemy. Gorącym zalewamy owoce i natychmiast zakręcamy. 
  • Pasteryzujemy ok 15 minut ( większe słoiki, mniejsze 10 min ) w garnku z wodą, gdzie dno wykładamy ściereczką, aby zapobiec pęknięciu słoików.
  •  Po pasteryzacji słoiki wyciągamy z wody i układamy na kocu, którym owijamy szczelnie słoiki. Zostawiamy tak do całkowitego wystygnięcia

Komentarze