Sałatka z melona z fetą. Sałatka Szachownica

 Sałatka z melona z fetą 

Sałatka Szachownica




       Na gorące dni nie ma nic lepszego niż soczysta, aromatyczna i odżywcza sałatka. Dziś moja propozycja na wykorzystanie melonów. W supermarketach są dostępne różne ich gatunki, w różnych rozmiarach i kolorach, zarówno skórki, jak i miąższu. Ostatnio mąż kupił dwa różne, jeden z miąższem o kolorze moreli, bardzo słodki i bardziej wytrawny w bladym zielonkawym kolorze. Do tego arbuz w rozmiarze XXL, więc od razu zabrałam się za wymyślanie przeznaczenia dla tych pysznych owoców ( choć melony to właściwie warzywa, choć ze wzg na smak i wykorzystanie w kuchni określa się je często jako owoce ). I tak powstała pyszna kolorowa sałatka, którą od razu wpałaszowały moje dzieci. Ja nie pozostałam poszkodowana, bo w trakcie wykrawania miąższu zostawało trochę nierównych" odpadów", które przypadły mi w udziale. Smakiem musiał obejść się tata, ale zrekompensowałam mu to sałatką caprese i innymi dodatkami w stylu włoskim. Można więcej oprószyć pieprzem. Moja sałatka była z przeznaczeniem dla dzieci, więc pieprz ograniczyłam. 

Składniki:

  • po kawałku melonów w dwóch smakach
  • kawałek arbuza
  • plasterek sera feta
  • 1 średni ogórek
  • kilka pomidorków koktajlowych podłużnych
  • 1/4 dużego awokado
  • oliwa 
  • świeżo mielony pieprz
  • listki świeżej bazylii i mięty
Sposób przygotowania:
  • Z melonów odkrawamy kawałki.  które łatwo będzie podzielić na kostki. Obieramy ze skórki i dzielimy na kostki. Podobnie postępujemy z arbuzem
  • Ogórka obieramy ze skórki i również wykrawamy z niego kosteczki
  • Pomidorki przekrawamy na pół
  • Awokado oddzielamy od skórki i kroimy jak pozostałe owoce
  • Ser kroimy na kostki
  • Na paterze układamy naprzemiennie owoce i warzywa oraz ser
  • Na koniec skrapiamy ser oliwą i oprószamy świeżo mielonym pieprzem
  • Do tej sałatki podajemy wykałaczki. Każdy może sobie wybierać ulubione smaki bez robienia bałaganu na talerzu

Komentarze