Deser malinowy z bitą śmietaną

 Deser malinowy z bitą śmietaną

Deser malinowy z bitą śmietaną


    Pyszny deser malinowy w pucharkach czy słoiczkach ujmie każdego swym smakiem. Teraz jest czas, gdy można korzystać jeszcze ze świeżych malin, więc postanowiłam przygotować dla moich domowych łasuchów coś słodkiego z tymi właśnie owocami, które już niedługo będą się kończyć. Oczywiście do deseru można też wykorzystać maliny mrożone, więc deser jest całoroczny. 

Składniki:

  • 500 g malin
  • 2 galaretki malinowe
  • 250 ml śmietany 36%
  • śmietan-fix ( opcjonalnie )
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 3 kosteczki gorzkiej czekolady
Sposób przygotowania:
  • 1 galaretkę rozpuszczamy w 250 ml wrzącej wody
  • Maliny przekładamy do małego rondelka i podgrzewamy stale mieszając, aż się rozpadną. Ja maliny zagotowałam
  • Tak przygotowane maliny mieszamy z galaretką i masę przelewamy do pucharków/ słoiczków ( u mnie 4 ). Odstawiamy do stężenia ( najlepiej do lodówki )
  • Przygotowujemy kolejną galaretkę, którą rozpuszczamy już w ilości wody podanej na opakowaniu ( 500 ml ). Gdy ostygnie  przelewamy ją do pucharków z malinami - pierwsza warstwa musi być już stężała ( u mnie trochę galaretki zostało, więc wlałam ją do dodatkowego pucharka - chętnych do zjedzenia samej galaretki też u mnie nie brakuje ). Pucharki z galaretką odstawiamy do stężenia do lodówki
  • Mocno schłodzoną śmietankę ubijamy na sztywno dodając 1 łyżkę cukru pudru i opcjonalnie śmietan-fix
  • Na stężoną galaretkę za pomocą rękawa cukierniczego 9 lub za pomocą łyżki ) wyciskamy bitą śmietanę i znów schładzamy w lodówce
  • Kostki czekolady ścieramy na małych oczkach
  • Przed podaniem deser obficie posypujemy tartą czekoladą i przyozdabiamy owocami

Komentarze

Prześlij komentarz