Faszerowana papryka z piekarnika

 Faszerowana papryka z piekarnika

Papryka faszerowana
Papryka faszerowana

    Papryka faszerowana mięsem i ryżem to pyszne danie dla całej rodziny. Przygotowałam całą blachę żółtych podłużnych papryczek. Starczyło na dwa dni. Danie proste, a smaczne. Podaję składniki na całą blaszkę faszerowanych papryk, można zmniejszyć o połowę ilość składników, jeśli nie potrzebujemy tak dużej ilości. Ja nafaszerowałam w sumie 24 papryczki, ale ich ilość wiadomo, że będzie zależała od ich wielkości.


Papryka faszerowana

Składniki: ( u mnie 24 papryki )

  • ok 20-25 sztuk żółtych, podłużnych papryk
  • 300 g ryżu
  • 800 g mielonego mięsa z indyka ( u mnie pierś )
  • 1 ostra czerwona papryczka
  • kilka suszonych pomidorów z oliwy
  • 1 duża cebula + olej do smażenia
  • 2-3 ząbki czosnku
  • sól i pieprz
  • 150 g sera mozzarella
Sposób przygotowania:
  • Ryż gotujemy w lekko osolonej wodzie. Studzimy
  • Na patelni podsmażamy cebulę pokrojoną w kostkę, pod koniec dodajemy przeciśnięty czosnek i jeszcze chwilę smażymy
  • Ostudzony ryż łączymy ze zmielonym mięsem
  • Do ryżu i mięsa dodajemy cebulę, drobno pokrojoną ostrą papryczkę oraz pokrojone suszone pomidory. Doprawiamy solą i pieprzem. Wszystko dokładnie mieszamy
  • Papryki myjemy, ścinamy górę i czyścimy środki z pestek
  • Każdą paprykę faszerujemy przygotowanym farszem
  • Papryki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy na ok 1 godzinę do piekarnika nagrzanego do 180 stopni
  • Pod koniec pieczenia blaszkę wyjmujemy i papryki posypujemy startym serem. Zapiekamy jeszcze ok 10-15 minut. Ja posypywałam szersze końce z widocznym nadzieniem
  • Podajemy z ulubionym sosem

Komentarze